ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Amsterdam!

Nu är det tisdag igen och en ny vecka har tagit sin början. Jag saknar helgen som var. I fredags så åkte nämligen jag och Jonas iväg till Amsterdam över en helg. Å vilken helg det var! Vi hade det jättehärligt! Det var ett väldigt bra hotell och miljön i Amsterdam var väldigt annorlunda. Det var lite uppiggande att komma hemifrån Sverige lite och se någonting nytt. Hade aldrig varit i Amsterdam tidigare. Nu kan jag checka av det från listan :)

Det kändes verkligen som att helgen var lång, trots detta var den alldeles för kort. Känns alltid tråkigt att säga hej då till Jonas. Men vilken helg vi hade! Första dagen gick vi till hotellet, det låg en bit i utkanten så det tog la nästan ett par timmar (inkluderat "drickpaus" ^^). Det var väldigt härligt att gå för man fick se mycket, dessutom kom vi lagom dit i tid till incheckning. Jag är väldigt nöjd med hotellet och gud vilken god frukostbuffe de hade ^^

Så vad hittade vi på när vi var i Amsterdam då? Jo vi strosade mest runt och kollade läget. Vi tog dessutom en kanaltur på kvällen (mysigt ^^) och sedan besökte vi Amsterdam dungeons (höjdpunkt!). Vi var ju även tvungna att gå och kolla på red light district såklart! Måste se vad alla pratar om ^^ Det var rätt häftigt att se. Men tänka sig så liberala de är där nere i Amsterdam! De bidde dock inget besök till någon coffeshop, så galen ska man inte vara ^^

Så ja.. jag längtar tillbaka. Jag längar också till nästa utlandsresa tillsammans med Jonas. Detta var våran första, men definitivt inte vår sista!

Jonas och jag ;)
 
Tyckte det var riktigt härligt med allt vatten i Amsterdam, de blev fina bilder också :)
 
Utsikt utanför hotellet :)
 
"The gay houses" - Cause none of them are straight ^^ haha! De kallas detta då de lutar så mycket :)
 
Verkligen en höjdpunkt! Det skulle vara läskigt, men vetefan om jag skrattat så mycket på länge ^^
 
Typiskt Amsterdam ^^
 
Vårt hotell :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: