ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Hemma bra men borta bäst?!

Nu är det en vecka sedan jag och Jonas tog farväl av Kap Verde. Vi hade två underbara veckor tillsammans med sol, bad och en massa god mat! Det är konstigt hur två veckor kan känns så korta samtidigt som det kändes som att vi spenderade en evighet där borta på ön. Jag saknar det och längtar tills nästa resa som vi kommer bege oss ut på. I nuläget har vi inget planerat, men vi funderar på en weekend någonstans i slutet av maj. Vi får se hur det blir. Innan dess har vi påsk, då vi ska hem till lilla Tuna och umgås med mina nära och kära. Sedan ska Jonas komma upp till Sveg i slutet av april/början av maj. Ser verkligen fram emot det! Känns nämligen konstigt att lämna någon man har spenderat 24/7 med i ca 2,5 vecka. Det blir tomt!

Saken har ju inte heller blivit bättre av att jag åkte på någon slags förkylning/influensa nu när jag kom hem heller. I torsdags ville jag helst bara lägga mig i sängen och sova. Är hemma från jobbet idag också men känner äntligen att det börjar ge med sig. Nu är det mest halsen som bråkar (låter som man röker några paket om dagen ^^) och näsan som bara inte vill sluta rinna. Så är väl inne på sluttampen nu. Får se om jag kan gå till jobbet imorgon, hoppas det. Vill inte vara borta mer än nödvändigt nu när man redan typ varit borta hela mars!

Jag saknar Jonas och vår resa. Skulle inte ha något emot att ligga där på en av våra dumma solstolar och bara njuta av värmen, läsa lite och sedan ta ett dopp i poolen. Detta var min första all-inclusive resa och jag kan definitivt tänka mig att göra om det! :)

Utstikten som fanns precis vid huvudrestaurangen Santiago. Var en väldigt vacker utsikt och man visste oftast vilka som var nya på hotellet efter de ofta gick och tog en bild på denna utsikt de första de gjorde. Vilket vi också gjorde ^^ :)
 
Utmanade vågorna lite ^^
 
Det gjorde Jonas också, men de vann! ^^ haha! Han blev jättesur efter att ha blivit dyngblöt :P
 
Min fina karl!
 
Här gick det bra.. 
 
men här var tydligen min keps i vägen så Jonas putta bort den! Jag glömde bort att jag hade den på mig så när jag skulle pussa på honom så fick han den rakt i pannan hela tiden.. Stackarn! :P
 
Jonas skulle ta kort med självutlösare på oss. Han "tog" nog säkert 5 kort, innan jag förstod att det inte hade blivit några kort eftersom han tryckte på knappen ordentligt ^^ Så där satt vi och posa för ingenting :P haha!
 
Ska alltid visa sig från sin bästa sida ^^
 
På väg till stranden. Viss personal hade som uppgift att hålla sanden borta från gångstigarna och jag menar det måste vara ett ständigt arbete, eftersom de blåste en del och pga av att kap Verde typ bara består av öken ^^
 

Härligt klart vatten och fina sträder. Dock lite vågigt och vindigt vissa dagar. Men denna dagen var det fint! :)
 
Jonas njuter av vågorna! Han var en riktig vågslampa den där rackaren ;)
 
Var rejäla vågor som kom in ibland.. Jag fick ett nytt smeknamn av Jonas "Ulla tumlaren Karlsson" eftersom jag tumlade runt i vissa vågor som slog över mig ^^ 
'
Kvällsunderhållning var det varenda kväll på hotellet. Vissa dagar bättre än andra :)
 
Glad att ta en promenad till stada ;)
 
Byggnaden vid pool-området :)
 
Poolområdet med de icke-samarbetsvilliga solstolarna ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: