ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Plugg på hög? nivå ^^

Förra veckan hade jag första veckan med lektioner här uppe i Luleå. Jag verkligen älskade kursen och kurskamraterna var underbara :) Jag lärde mig mycket och det känns nu som att man kan gå djupare in i sina kunskaper och förfina dem. Det har verkligen fått mig att vilja utbilda mig vidare och lära mig nya saker :) Jag har verkligen blivit inspirerad utav att ha varit här uppe! Känner verkligen att de va rätt beslut!

Jag har sökt lite kurser till sommaren nu också, utifall jag inte får tag på något jobb. Det e ju ganska ont om dem just nu och det känns mycket som att de gäller att man har de rätta kontakterna. Men jag är fortfarande ung och jag ser detta som ett tillfälle att fortsätta utbilda mig tills dess jag får jobb. Jag sökte en akupunkturkurs och en idrottsmedicin med inriktning på styrketräning båda två i Umeå :) Så jag har garderat mig, dessutom så kan jag alltid extrajobba på mitt gamla jobb om jag skulle behöva lite mer pengar också :) Så det går ingen nöd på mig ^^

Annars så har jag börjar simma här uppe. Jag går 3 ggr/vecka och det känns bra att göra någon slags träning, iaf så man inte bara latar bort dagarna! Jag gillar att vara i vattnet och jag tycker definitivt om att basta efteråt ^^ Det är rätt så skönt att det är en rätt liten anläggning, så det är inte så mycket folk där och det var rätt billigt också. Jag får som en bonus på motionssidan också att ja får en 45 min promenad till badet och då 45 min hem ^^ Härligt att gå tycker ja :)

Förutom badet så har jag börjar läst en del böcker. Jag fick inspiration av en vän som läser ur en bok på kvällen alltid innan hon går och lägger sig. Nu gör jag det samma. Är inne på min tredje bok nu, försöker läsa lite gamla klassiker som jag alltid velat läsa och lite annat smått och gott som jag känner för :) Har hittills blivit The Great Gatsby, The child called it och nu är jag inne på How to kill a mockingbird, som jag är ungefär halvvägs igenom. Jag har planer på att läsa några böcker av Jane Austen, vill gärna läsa pride and prejudice. Några andra jag har i sikte som jag får se om jag orkar ta mig igenom är The picture of Dorian Gray och Madame Bovary m.fl ^^ Det är verkligen skönt att läsa en snutt innan man somnar gott på kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: