ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Nästa steg

Dags för nästa steg i livet. Nu till januari står jag där som utbildad sjukgymnast, efter 3 långa år. Känns både bra och väldigt skrämmande på samma gång. Eftersom jobbläget är som det är i detta land när det kommer till sjukgymnaster så har man inget jobb på gång heller, men söker för fullt. Men tror nästan att det får läggas lite på hyllan, finnas med i bakgrunden. Anledningen till detta är då jag ska läsa en kurs uppe i Luleå i ortopedisk manuell terapi och eftersom denna kurs inte är en distanskurs så måste jag hitta boende där upp och letar för fullt. Jag tycker att det ska bli extremt kul att komma till en ny miljö och ser fram emot det. Så jag kommer nog flytta upp dit och vara där fram tills sommaren och jag hoppas att jag då tills sommaren kommer att hitta i alla fall något vikariat nånstans. Tror nämligen det är enklare att få jobb till sommaren, då det är många som vill ta semester och ha ledigt. Hoppas att jag kan hitta något längre ner i landet, eftersom jag nu kommer fara upp i landet ^^

Snart jul och snart nytt år. Tiden går fort. Har lite saker inplanerade. Först såklart fira jul och nyår och hinna få in några jobbpass där emellan ^^ Men efter nyår så ska jag den 4-6 jan fara ner till Göteborg tillsammans med Jenny, då hon ska ställa ut Fanny (hennes hund) på My dog. Alltis trevligt att fara ner till götet lite. Blir med tåg, så hoppas att de går som de ska :)

Den 7-8 jan har vi i skolan examination på våra C-uppsatser. Håller tummarna att det går bra inför dess, men vi lär får skriva om något i alla fall men hoppas på så lite som möjligt. Den 11 jan har vi sedan avslutning och det är sista tillfället jag ser min klass. Sen är det ut i stora vida världen. Känns lite ledsamt faktiskt..

Den 13-21 januari ska jag fara upp och hälsa på Johanna i Umeå, vilket ska bli väldigt trevligt. Har inte sett henne sen sommaren.

Sen den 25 jan startar kursen uppe i Luleå. Så man kan la säga att jag har full planering i januari. Hoppas att jag inte tagit på mig för mycket bara.

GOD JUL PÅ ER!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: