ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Läsintresse :)

Jag har ett stort läsintresse, älskar att läsa böcker av många olika slag och författare :) Men tyvärr har man ingen direkt tid att lägga på att läsa böcker som man själv vill, utan det är kurslitteratur som gäller.. Visst är det intressant, men ibland vill man bara kunna njuta av en bok utan att behöva kunna återberätta hälften av det man läst. Dessutom är det ju en större sammanhang i en bok man själv väljer att läsa, oftast iaf, det finns en historia, en berättelse och det är nog fan så mycket mera intressant än att läsa om en massa osammanhängade fakta hela tiden. Det är som att se på en bra film, men denna film utspelar sig i huvudet och man har själv ansvar för att bygga upp karaktärerna. Man får helt enkelt en egen bild i huvudet hur det är och att läsa är bland det mest avslappnande som finns.

Men som sagt ingen rast och ingen ro, utan snart examination och då läggs krut på detta. Men idag kunde jag inte hålla mig utan började läsa en bok jag köpt nyligen som heter "I det tysta". En hemsk sanningsbaserad berättelse om syskonincest, har bara hunnit 137 sidor än så tror inte att jag kommer ha orken att läsa klart den idag, men kanske till helgen om jag har tiden att lägga på det. 

Sedan är jag en sån som springer och köper på mig en massa nya böcker hela tiden även då jag redan har 1000 andra böcker, känns det som, i min bokhylla som jag vill läsa. Men det blir väl till sommaren det :) Då har jag verkligen tid och då ska jag fan ta mig tid att läsa dessa böcker som jag så gärna vill förlora mig i ^^


Boken i det tysta som jag började läsa idag.


Har lite böcker i hyllan som väntar på att läsas + en massa andra saker som bara ligger där och skräpar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: