ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Träning i veckan

Ja du nu känns det som verkligen är igång igen och det är en härlig känsla. Man mår fan som bäst efter ett riktigt bra träningspass, då en massa endorfiner (kroppens egna opiater ^^) spritter runt i en :) Älskar att träna. Visst det kan vara svårt och jobbigt medan man väl håller på och står där mitt i passet, men de som sagt fan värt det efteråt. Alla borde träna regelbundet, det ger mycket och livet blir mkt bättre.

Det handlar int alltid om att gå ned i vikt heller utan att skapa en kropp som man kan vara stolt över, att känna sig starkare och friskare. Man måste se kroppen som en maskin som man måste underhålla för att den ska fungera som den ska. Stillasittande leder till så mkt onödigt som man kan slippa om man bara tar hand om sig och rycker upp sig och tar tag i det :) Kommer igång och rör på sig, det kan vara så lite som att gå lite fortare eller lite mer, skippa stadsbussen gå ist (borde nog lyda mina egna råd ibland^^) ta trappor istället för hiss m.m.



Min träningsvecka har sett ut och kommer se ut så här innan den e slut:
Måndag: Motionscykelpass 1 h
Tisdag: Fys 40 min & Innebandyträning 1 h
Onsdag: Gym 1 h
Torsdag (idag): Motionscykelpass 1 h, fys 20 min & innebandyträning 1 h
Fredag (imorn): Gym ~1 h
Lördag: Innebandymatch 3*20 min
Söndag: ev motionscykelpass 1 h

Så det har blivit någe varje dag denna vecka ^^ Men så extremt kommer de nog inte bli veckan efter de.. För då "slipper" jag cyklingen då jag är klar med den till träningsdagboken som ska bli inskickad till skolan. Men de kankse blir lite cykling ändå lite då och då när jag känner för de, eftersom jag har den här hemma e de ju ganska lätt att bara sätta sig att cykla på den medans man kolla på tv eller nått vilket fungerar fint :)

Nä nu ska jag slänga mig i säng :) Ska upp tidigt imorn och de e ju viktigt att få ordentligt med sömn för att låta kroppen återhämta sig :) Så go natt allihopa ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: