ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Lat-söndag ;)

Det bidde inget cyklande idag för min del. Var nog ganska skönt det för kroppen att få vila lite, känner redan att träningsvärken försvinner i rask takt, så imorn ska man la kanska vakna upp fri från den :)

Men anledningen till att jag mest har unnat mig en "lat" dag idag är för att jag var tvungen att plugga. Har en tenta nu på fredag och jag är inte det minsta taggad inför den. Kursen som är på två veckor handlar om smärta och smärtfysiologi. Å de e fan rätt så mkt som måste in på den där lilla tiden, för två veckor är ingenting. Men samtidigt får man väl skylla sig sj då man inte började i tid med att plugga. Började idag, för i veckan som va nu hade jag ingen ork till att sätta mig ner och kolla igenom papprerna. Så får se hur fredagens tenta går.

Gillar inte dessa små kurser som har material i dem som för stora kurser. De trycker in så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt och man blir fan stessad som tusan av det. Man ser bara dagarna som flyger iväg och dessutom så får man knappt någon instuderings tid. Man ska hinna få koll på allt under 2 veckor, vet du hur mkt man kommer att komma ihåg sen? Tror knappt någonting. Det kommer ev att finnas där under tentan, men sedan så försvinner den nog rätt så bra. hinner inte lära sig allt ur en bok på 2 veckor. Men missta mig inte, denna kurs är otroligt intressant, önskar att den kunde vara lite längre bara så att man faktiskt kunde lära sig någonting.

Så jag känner mig som sagt rätt stessad och det kommer inte bli mycket annat gjort denna vecka förutom plugg. Detta innebär heller att jag inte kommer kunna gymma, ev 1 gång om pluggandet kännas bra, annars vet jag int å innebandyn kommer bli lidande. På tisdagen ska jag ner med på torsdagen måste jag nog hålla mig hemma för att få in det sista i huvudet.

Önska mig lycka till ;)


Kursboken.. härligt värre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: