ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Kamera

Sitter här å känner mig allmänt uttråkad ^^ Ska snart fara iväg på träning, så de e la kul de iaf, så de blir la att byta om snart :P

Idag har man iaf varit i skolan som slutade typ vid 11 snåret, efter de for jag runt lite i stan och åkte bland annat till Media markt dår jag kollade på systemkameror. Vill gärna ha en, men har upp till nu inte riktigt kunnat bestämt mig :P Men tror jag har gjort de nu, eventuellt, ska höra runt lite bland kompisar och syskon se om de gillar den. De e en Nikon D5000 som jga har funderat över. Det ingår både ett 18-55 och 55-200 mm objektiv till kamerahuset och det kan ju alltid vara bra att ha om man vill ta foton på långt håll. Bildkvaliten verkar också bli bra, men man ska inte förvänta sig mindre direkt. Det går även att spela in videos med den och lite annat smått å gott som man får lära sig med tiden ^^ Men om jag inte får några protester så tror jag ska ge mig i kast och åka in och köpa den nästa vecka, medans packeterbjudandet fortfarande finns kvar på media markt. Det kommer kosta ca 6000, men jag har råd så de e inga problem, bara att hoppas att den blir bra :)

Köpte iaf en liten liten mp3 spelare (2 gb bara) som jag kan använda att lyssna på musik i bussen och när man ska ut å springa eller nått då det inte går så bra att ha telefonen som väger ton :P Man kan även fästa fast denna i kläder, då det är som en klämma på den. Hoppas att den å fungerar fint nu, men har provat den lite och verkar vara helt ok ;) Lagt in massa låtar nu så att de e fullt :P




En Nikon D5000, någon som har någon åsikt?? :)

Kommentarer
Postat av: Sandra Myrberg

Mitt råd är att köpa den, du kommer inte hitta en bättre kamera för samma pris och alla de bilder som jag har sett som den har tagit har varit suveräna! :)

2011-02-04 @ 19:56:28
Postat av: Ulla

Tack för rådet, skönt att höra att någon annan verkar tycka att den e bra :) Ska nog gå å köpa den i början på nästa vecka :)

2011-02-04 @ 21:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: