ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Det komplexa nervsystemet..

Usch har suttit här på dagen nu och tagit mig en ordentlig koll på nervsystemet.. int för att vi egentligen bhöver göra det just nu i våra kurser, men kan alltid vara bra att veta vilka nerver som innerverar vad och så enligt min lärare å ja tro han :) Så har gjort upp upp en lite schematisk bild (int färdig ännu) så jag har till sen :)


Ni ser förmodligen int va det står, men de e nog inte så intressant :P

Usch de e egentligen ganska mycket att göra i skolan just nu. Vi har en praktiskt examination i sjukgymnastik kursen om 2 veckor och då ska man kan kunna allt vi har gått igenom hittills, vilket e ganska mkt.. Å sen har vi biomekaniken dådå, men som tur e har vi int tenta i det förrän nästa år :P 7 jan. Så man hinner öva på det sen när man e ute på praktik och har "lov". Nästa vecka får de nog bli till att prioritera sjukgymnastiken igen och komma igång med att öva och öva på allt till dess. Måste klara den tentan, en av de viktigaste kurserna. Eftersom det är sjukgymnast man vill bli så vill man ju helst klara examinationen på första försöket så att man inte känner sig så dålig.. Å hittills har jag klarat alla axaminationer, men det blir bara svårare och svårare..

I helgen kommer jag inte heller få någon rast eller ro.. Ska jobba 7-14 båda dagarna, hoppas att de inte är allt för skitväder ute då eftersom jag jobbar inom hemtjänsten och int känner för att köra omkring i värsta ovädret eller med jävligt dåligt underlag. Tur iaf att de bilarna de har där e bättre än forden som jag kör. Den fungerar fan knappt på vinterunderlag. Den e fan så jävla läskig att köra på vintern. Den e framting och har en tendens att slira runt en hel del..

Sen får man se om de blir match på lördag å. Isf mot Alunda, fast dock kommer vi att spela i österby.. Kontigt att alunda inte kan hålla sina matcher på hemmaplan.. Hm!

Nä nu ska jag bara ta å slappa, känner mig helt slut i huvudet.. 

BYE 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: