ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Torsdag, snart fredag igen :)

HEJ

Ja dessa 2 senaste dagar har man nog bara tagit det lugnt så gott man kan. Känner att man verkligen inte får sova så mkt man behöver nu om veckorna, men man har nog bara sig själv at skylla då man iaf sitter uppe till 12 varje dag.. Måste nog bli bättre på de :)

Men ändå, igår var jag iaf återigen på charity shopen och då fick jag lära mig hur man skulle prismärka (alltså vilket pris man skulle sätta på kläderna) och jag fick prova att göra det alldeles själv. Visst låter väl inte så svårt, men ibland är det inte lätt att komma på vad ett plagg kan vara värt och hur mycket man ska ta för det, dessutom finns det en massa regler kring de :P Men de gick nog bra de, ganska bra med lite riktlinjer ibland :) Jag fick lära mig detta för att när hon som e föreståndare på shopen ska på semester så ska jag få ta ansvaret för det med kläderna, hon sa att hon inte riktigt litade på tanterna som jobbar där, eftersom gammla människor oftast glömmer bort saker :P Men då känner hon inte mig, jag e ganska glömsk, men ska göra mitt bästa för att försöka komma ihåg allting :) Dessutom fick jag lära mig kassaapparaten och hur den funkade, vilket var ganska enkelt när man kom in i de hela :)

Jag trivs verkligen där på charity shopen, med alla gamla tanter, de e härliga hela bunten :) Men vissa verkar vara i ganska dåligt skick om man säger så, vissa kan knappt gå runt verkar det som. Men alla hjälper iaf till så gott de kan. Tror int att så många unga tjejer (eller killar heller för den delen)  vill arbeta som voluntärer. För det första så kan man nog inte då man antingen pluggar eller att man måste ha ett jobb så att man kan försörja sig, vilket leder till att man inte har tid för de. Å de flesta unga människor vill nog ha betalt för det jobb de utför. Men för mig e de mest för att komma bort från huset ett tag å träffa lite andra människor ist för att bara sitta inne om det skulle vara en dålig dag. De e jättekul faktiskt och man får mer energi, dessutom när man får ta lite ansvar och göra lite annat för en stund.

Idag har det dock bara blivit laterier av värsta sort, har typ varit hemma hela dagen och kollat på harry potter :P Måste ju ladda inför den nya filmen ju, som jag definitivt kommer att se på bio här i London. Vet inte när dock, emn ser fram emot den nya filmen :) Ja men ändå, det ändå jag gjorde var typ att gå ner till affären och köpte en hel kyckling som jag sedan hackade upp och lagade till och åt å fixade lunch till imorn på samma gång :) De va mumsigt, tillsammans med grönsaker och vitlöksbröd ;)

Men oj vad allt blev frustrerande idag, det började ganska tidigt då jag pratade med Knäppgöken (<3) inte hans fel dock att jag blev det, men det började då. Sedan byggdes det bara på och på. Å sen så sprack det när den äldsta ungen vägrade äta maten som jag hade gjort, utan började storböla och klaga på allt. Å sedan kom mamman hem och hon gav honom allt han ville ha typ. Vilket jag blev skitirriterad på, men skömmer man bort ungarna så.. Men det sprack då iaf och sedan dess har jag faktiskt mått riktigt bra, just nu e jag lite bubblig och känner mig på topp, ska titta lite mer på Harry Potter nu ja :)


Livet e underbart, spec med en bubblande känsla i magen (även om det inte finns någon orsak :P)

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: