ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Heldag i stan

HEJ

Idag hade man en nästan heldag istan tillsammans med Jenny. Åkte in vid 10 på morgonen och kom hem vid halv 5 nu på kvällen :)

De var tur att vägunderlaget var bättre idag än igår iaf, detta resulterade i att man ju kunde köra forden till stan idag å inte tvingas ta bussen vilket var skönt :) Forden är väldigt dålig på vinterlag, å de e ingen underdrift, den suger verkligen :P När de e moddigt på vägarna, så sladdar den hur lätt som helst även då den har bra vinterdäck :P men bytte till mammas bil vid gränby som e lite bättre i stan där de va lite slask kvar på vägarna.

Det jag gjorde i stan va lite olika saker, jag hämtade en bok som jag ska ha till studierna, så nu e man 200 kr fattigare :P Sen mötte jag upp jenny efter att hon hade slutat skolan å hon skulle kolla ett par saker på stan. Efter detta så begav vi oss till BLODGIVNINGEN vid ingång 68 (tror jag) vid akademiska :)

Att vara blodgivare är väldigt bra och jag rekommenderar att alla som kan borde bli blodgivare :) Man gör en bra sak och man får någon gåva för de, typ som idag tog jag en sportväska :) Visst att nålen kanske e lite stor :P (Robin följde med mig in en gång å då blev han avskräckt att ge blod pga nålen :P) Men det är ingen fara gäller bara att vara avslappnad så gör det typ inte ont alls :) De e kul, Jenny å jag tävlade om vem som gav blod snabbast :P Å jag vann med 6,46 min för at ge 4,5 dl blod :P Å dessutom på blodgivningen får man äta hur många mackor som helst å dricka hur mkt cacao cream eller annan dryck som helst :P Bidde min å Jennys lunch idag de :) Gratis smakar alltid bäst :)

Efter vår lilla tripp till blodgivningen begav vi oss till IKEA där vi strosade runt lite å de slutade med att jag köpte lite kökshandukar å muggar å dl mått :P Hur tråkig e man inte :P Jenny hade inte varit på IKEA sen de byggde ett nytt varuhus å hon konstaterade att hon gillade det gamla bättre :P haha :) Det nya var tydligen för stort å rörigt, å till viss del håller jag med, de e svårt att hålla koll på vart man e ^^

Sedan bidde de tillbaka till Gränby, där Jenny julklappshandlade lite å kände sig sedan fattig :P Sen bidde det att fara hem ^^

Imorn bidde de en julgodisgörardag :) Då ska jag göra knäck, kola å lite nogat & marsipan doppade bollar :) Mumsigt värre ;)

HEJ DÅ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: