ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Porten till härliga Härjedalen ^^

Nu är man i Sveg då. Kom hit i söndags och det känns som att man har hunnit boa in sig lite i alla fall ^^ Man har insett att Sveg är ett rätt litet ställe och har inte speciellt mycket att erbjuda i form utav uteliv eller affärer av alla de slag ^^ Jag trivs helt okej ändå jag. Det kan vara ganska skönt att komma bort lite. Dock kan jag ju erkänna att jag saknar Jonas, Jag önskar mer än ofta att han vore här. Det är också lite halvdeppigt när man kollar på resor upp hit från Kalmar.. det är långt och kostar en del alternativt att det tar lång tid. Får se hur de blir nu i slutet av September om han kommer upp hit eller om vi ska satsa på en weekend resa någonstans. Alternativt så kanske man ska släpa hem honom till Tuna haha :P Om han skulle våga de :)

Sedan har det också gått en vecka på jobbet nu. Härliga arbetskamrater har man och ett rätt härlig arbete. Dock så är det mesta en enda stor röra just nu och jag har inte riktigt kommit in i allt ännu. Det är ett nytt journalsystem som jag inte har stött på tidigare, som är rätt krångligt och sen är det ju en helt ny organisation, Men det har nu under veckan känts bättre och bättre, så jag tror nog att det kommer bli kanoners ju mer jag kommer in i det hela. Nya tag nästa vecka och då så blir de en rätt jobbig vecka tror jag, Har mycket som behövs göras.

Men nu är det helg och jag ska bara njuta av att vara ledig! Känns som att det behövs nu efter denna vecka :)

En annan bra sak med jobbet är förresten att man får gymma gratis vid brandstationen här i Sveg och det är ca 4 min gångväg därifrån jag bor. Så det är riktigt härligt! Dock är det stängt under helgerna, så kommer bara njuta av ledighet och inte göra något allt för avancerat ^^

Bilder från lägenheten här i Sveg: 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: