ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Påsk, förkylning och en massa annat :)

Hej!

Som vanligt hundra år sedan jag skrev sist. Det är väl inte direkt någon som läser detta ändå, men ibland är det skönt att skriva av sig.

Just idag är en härlig dag, solen skiner och det vore perfekt om det inte hade varit för att en förkylning har bestämt sig för att sätta läger i min kropp. Så här sitter jag och snyter mig, snyter mig och återigen snyter mig mellan mina sippningar på det varma teet som står bredvid :)

Det har hänt mycket sedan jag sist skrev, så mycket att jag knappast kommer ihåg hälften (eller ja snarare 90 %). Men de som är huvudnoterna är att jag fått ett nytt jobb. Jobbar numera som sjukgymnast (eller fysioterapeut som jag borde skriva, men old habbits die hard) på läkarmottagningen i Bjärnum. Känns väldigt bra att ha fått börja jobba på VC efter så många år i kommunen. Missförstå mig rätt, jag är väldigt glad att jag har den erfarenheten jag har inom kommunen, men nu får jag äntligen använda mig av de flesta kunskaperna som jag lärt mig under mina 3 års utbildning. Jag är väldigt nöjd och har trevliga kollegor, dock inga sjukgymnastkollegor för jag är ensam på detta stället. Är en liten VC på landet, de gillar jag :)

Annars så har jag även påbörjat en akupunkturutbildning uppe på Karolinska i stockholm. Är härligt (oftast) att vara tillbaka i skolbänken. Detta då man uppdaterar sina kunskaper, får träffa kollegor från andra platser och lära sig någonting nytt. Jag gillar akupunktur, men de är en maffig kurs, men hur bra som helst!

I övrigt så har jag och Jonas rest lite. Sommaren -16 så gjorde vi vårt livs äventyr. Vi åkte till USA i 3 veckor och besökte bland annat New York, Washington DC, Orlando, Miami, Las Vegas, LA och San Francisco. Vi både bilade lite och flög till vår olika destinationer. Det var en sjuk upplevelse och bland det härligaste jag gjort. Skulle lätt kunna göra om det igen.

Vi har även besökt Dubai, men det var innan sommaren i slutet av mars -16. Var en härlig resa.

Nu i januari i år så åkte vi upp till ishotellet och sov en natt där. Vi bilade från Göstorpshult ända upp till Jukkasjärvi. Många mil, men va en upplevelse man kanske aldrig gör igen. Ps välj ej en dubbel sovsäck om ni någonsin åker upp dit ^^ haha

Detta året har vi hittills annars hunnit med en liten weekend till Tyskland, Stralsund, och en bilresa över till Norge nu här under påsken där vi bland annat vandrade upp till Preikestolen. Helt sjukt vilket vackert landskap Norge har :)

Nu tror jag att jag har fått med i stora drag lite av de som har hänt! Jo förresten har gått ner till 90 % i arbetet. Det rä så himla skönt att ha varannan måndag ledig.

Tack för mig och på återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: