ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Praktik

Är ju uppe här i hedemora på min praktik. Snart är den slut dock, vilket är lika skönt de. Känns inte som man har lärt sig mycket alls, men de e svårt med den här praktiken tror jag, det mesta man lär sig är den administrativa sidan av jobbet, vilket också är bra såklart. Vi har bara 2 veckor och jag känner att jag blir halvt deprimerad av den här placeringen då det inte finns tillräckligt mycket att göra. Dagarna blir extremt sega och känns som att man inte gör tillräckligt. Dock finns det inte så mycket för mig som student att uträtta här. Jag längtar tills jag kommer hem igen på fredag. Jag längtar tills den här utbildningen är över. Jag längtar tills jag får ett jobb. Jag hoppas att jag hittar ett där jag känner att jag kan uträtta något. Jag blir så lätt rastlös.

I skolan nu så är det bara C-uppsats och Idrottsmedicin kurs som är kvar innan examen ska tas. Det känns som att slutet är nära vilket det är. Det är dags att börja anstränga sig på jobbfronten och dessutom gardera upp sig med att söka vidareutbildningar i form av kurser utifall det är ont om jobb.

Jag har verkligen kännt på senaste tiden att mitt drömarbete inom sjukgymnastiken vore att få arbeta med strokerehab, eller annan typ av neurologisk rehab. Där man kan följa sina patienter på lång sikt. Dessutom är neurologi ett jäkligt intressant ämne och jag vill lära mig mycket mer om detta och sedan försöka att inrikta mig mot det. Jag tror att jag kan bli en väldigt bra sjukgymnast bara jag hittar någonting jag brinner för och jag tror att neurologi är det.

Håll tummarna för mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: