ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

5 bästa tips på hur man skämmer ut sig offentligt på bästa sätt

Här kommer den lovade uppföjningen av de "5 bästa tipsen". Jag har verkligen satsat allt och gnuggat mina geniknölar för att ge er de bästa av de bästa man kan få. Så idag tänkte jag att jag skulle dela med mig av hur man gör bort sig som bäst när man vistas på offentliga platser. Detta kan alltid komma till god hands, då man aldrig vet vilken situation som dyker upp runt hörnet.

1. Här är en klassiker. När du ska åka buss, sätt dig inte längst fram eller längst bak, utan placera dig ungefär i mitten. Där kan alla se dig ungefär lika bra. När du väl sitter där och bussen kört iväg från busshållsplatsen, då ställer du dig upp. Sedan tar du i ändå från tårna och börjar sjunga "stockholm i mitt hjärta" (nationalsången går också bra) och agerar allsångsledare på bussen, genom att gå fram till folk och erbjuda dem din hårborste som mikrofon. Se till att peppa på folket ordentligt och få dem att sjunga med. Helst ska detta utföras när det är som mest folk på bussarna. Effekten blir mycket bättre då.

2. Sätt på dig en folkdräkt. Om du nu mot förmodan inte har en folkdräkt hemma. Sy en egen variant av hur du tror en folkdräkt ser ut. Välj ett ställe mitt i stan där det finns mycket folk. Ställ dig sedan mitt bland allihopa och börja dansa folkdans. Ensam. Öva inte innan, utan kör på känsla. Undvik musik, detta kommer bara att distrahera folk från dina fantastiska rörelser.

3. Ställ dig i en folkfylld galleria och skrik allt du har "japanerna anfaller, japanerna anfaller, ta skydd". Det ska verkligen höras. Låt sedan som en siren för att verkligen förstärka effekterna av det som håller på att ske. Vifta sedan vilt med både armar och ben när du springer därifrån för att ta skydd.

4. Gör ett besök på en karaokebar och be om att få sjunga bä bä vita lamm. Efter att du sjungit klart berättar du högt i mikrofonen att du tyvärr inte kommer att skriva några autografer ikväll. Var allvarlig och poängtera detta tydligt.

5. Gå fram till en polis på stan. Va berusad, men agera som att du inte alls druckit en enda droppe. Försök sedan att serenera polisen med att sjunga "polis polis potatisgris" högt och tydligt. Blinka gärna vilt med ögonfransar samtidigt. Se till att det är mycket folk runt omkring dig för att detta ska lyckas.

OBS tipsen kommer från säkrade källor. Bör utövas när tillfälle ges.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: