ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Sushi :)

Idag har jag varit ganska nyttig av mig på alla sätt å vis.. eller nja iaf om man bortser ifrån att jag åt tårta till frukost och till efterrätt ^^ Men det har blivit årets första riktiga utespringning tillsammans med brorsan iaf :) 4 km på ca 23 min bidde de å jag kan säga att det var tufft. Efter ca 6 veckor av att inte göra någonting alls så tog de hårt på lungorna och i benen å :P Men de kan ju bara bli bättre och jag har lovat mig själv att skärpa till mig nu. Gick upp 3-4 kg på 6 veckor när jag var uppe i falun. Kan ju tänka er hur jag skulle sett ut om jag hade stannat där en längre tid ^^ haha

Men de kändes okej iaf när jag sprang och känns skönt att komma igång. Ska la gå på gymmet på både ons och fredag denna vecka, har saknat det faktiskt så ska bli skönt att få träna musklerna lite igen, de kan behöva det :P Se hur mkt man orkar. Men man måste börja någonstanns igen :)

Idag lärde jag å min bror hur man gör hemmagjord sushi :) De blir faktiskt jättegott och man kan ha i det man än känner för. Vi blandade lax, räkor, avokado, gurka och creme fraiche i olika kombinationer tillsammans med de vanliga sushi ingredienserna såsom wasabi, torkat sjögräs och sushiris :) Det som kan göra skillanden på god eller inte så god egengjord sushi är hur man kokar riset. Allt hänger på riset, och misslyckas man med de så brukar det inte bli så gott. Men jag fick till mitt ris perfekt ;) Men de blir enklare när man har gjort det ett par ggr :)

Sen har jag idag börjat på min rapport om en pat som jag hade på vfu:n.. Men jag förstår mig inte på det här med rapporter! Varför måste man överanalysera allt? Man ska koppla till litterturen och man ska göra si och så och man ska övertänka allt och analyser mera! Blä! Jag förstår inte bara varför det ska vara så invecklat, lär man sig inte bättre om man håller det på en lagom nivå och verkligen fokuserar på det praktiska ist för det teoretiska. Visst vissa e la kanske bättre på att skriva rapporter och vissa e la bättre på det praktiska, så man måste la ge alla en chans att visa det man är bra på.. Men jag tycker bara att de e drygt och jag finner ingen motivation till de. Men får la kankse ihop någe tillslut så att man kan skicka in de iaf och får man int godkänt får man la kompletera sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: