ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Dikter från förr

Du

Inga ord behövs

Jag känner mig säker i din närhet

Jag ler diskret åt din blyghet

Du tar bort alla mina bekymmer

Men det känns som att jag från mina känslor rymmer

Vill inte se

Hur du kan få mig att le


Mina känslor är ännu ej förklarade för dig

Men jag känner mig själv väl och jag är ingen poet

Så de kommer att förbli en hemlighet

Aldrig säga, aldrig veta

Du kanske inte ens ser mig, vem vet?

Det kommer föralltid att vara min svaghet...


Förtvivlan

Du lär mig att falla, utan några sår

Du ger mig trygghet, år efter år

Du är min värsta fiende, men min enda vän

Men vad hände sen?

Du av dig av och ingenstans jag fann

Den kärleken du gav, den bara försvann


Du lärde mig att falla, men nu såras jag varje gång

Du gav mig trygghet, men nu är det inget tvång

Jag känner mig borta, jag är helt stum

Du var den jag älskade mest, jag känner mig så dum

Du lärde mig allt jag vet idag, men jag är ändå lika svag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: