ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

På praktik

Just nu e man ute på praktik i Enköping och det är riktigt härligt än sålänge :) Tiden går så otroligt fort bara, det är redan torsdag imorn. De 2 första veckorna av min praktik har jag på medicinavdelningen och de 2 andra är jag på KUA (kliniskt utbildnings arbete, om jag int minns helt fel ^^). Här på medicinavdelningen så är det mycket lung- och hjärt patienter, men även lite annat allmänt också. Så bidde mycket andningsträning ^^

Sedan ska vi alltså vara på KUA, som är ett ställe där alla möjliga slags studenter arbetar tillsammans i team (tex läkarstudenter, arbetsterapeuter, sjuksköterskestudenter m.m) och har huvudansvaret för patienterna. Där kommer huvudområdet vara ortopedi. Tror att det kan bli riktigt intressant. Dock så har de väldigt dryga tider. Varannan dag går man 06.45-15-15 och varannan 13-21.30.. Känns lite surt att behöva jobba på kvällen. Dessutom att man knappt får någon sömn emellan de pass som slutar 21.30 och sedan börjar 06.45 nästa morgon. Jag kommer vara trött ^^ Det är tur att det bara är 2 veckor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: