ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Jag tror på att vara ett orginal

Inte följa andra i deras tankar och handlingssätt. Inte falla för grupptrycket, om man inte själv bestämmer sig för att falla. Ha åsiker om en själv och andra för att kunna känna att man har egna tankar kring allt, när det väl kommer omkring. Kanske inte uttrycka dessa åsikter, men bilda dem i alla fall.

Jag tror på att vara ett orginal, att vara mig själv. Trots mina brister och trasiga kanter. Trots mina flummiga ideer och knasiga påhitt. Varför vara en i mängden.

Jag är tyst och tar in min omgivning innan jag bestämmer om jag ska säga någonting eller inte. Jag kan känna av om en person inte vill ha mig nära, och då viker jag undan, går iväg och kommer inte tillbaka. På ett tag. Jag inbjuder er alla att vara med, men gå inte på mina nerver eller testa mitt tålamod. Jag blir lätt vresig. Men nästan aldrig arg så att jag bolmar.

Jag gillar att vara ett orginal och jag har svårt att uttrycka mig i andras ord. Jag gillar mina egna bättre. Jag ogillar när folk komplicerar saker, som i själva verket är enkla. Jag gillar när det är lätt, jag har det jobbigt när det är svårt. Speciellt i livet. Jag undviker gärna konflikter om jag anser att det inte är värt energin. Men trampar någon mig på tårna när jag vet att jag har rätt, då jävlar. Ingen vill se mig så, inte ens jag. Så passa er vart ni sätter fötterna.

Det finns många fina orginal där ute. Simma mot strömmen. var er själva. Skit i andra. Sätt er själva i första rummet. Njut av livet och skratta mycket. Le. Du e underbar som du e :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: