ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

I need a hug ^^

Idag hade man praktisk examination då.. och ja, för första gången känns det som att det gick åt pipsvängen. Jag kom inte riktigt på hur och vad jag skulle göra och allt blev så knas :P

Jag skulle mäta ledrörligheten i axeln 4 veckor efter att pat hade haft sin collum chirugicum fraktur (fraktur lite under axelleden), att mäta ledrörligheten kan jag.. men sen kom jag helt och hållet på att jag int funderat på hur man ska mäta den som bäst på någon som brutit armen int för så länge sedan.. Ops ^^ Kan den ens röra på armen, får den röra på armen (eller jo de va fri mob) men har den styrkan till det, hur ont gör de egentligen, äter den smärtstllande, kan den vara muskelsvag efter.. allt bara flög runt i huvudet på mig. Ska patienten ligga eller sitta, han e ju gammal, jag valde ligga.. Men innan jag mäter då? ska jag titta lite aktivt vad han klarar av.. eller kommer han klara något, hur ska jag dokumentera detta.. GAAAAAHHH!!!! Det snurrade, å sen så bidde de lite pannkaka av de hela.. hmpf!!!

Domedagen imorn eller på fre.. Får se, får se. Kan ju försöka hålla modet uppe. Men de gick nog åt skogen. Fan. Bättre lycka nästa gång ^^

Nu e de bara att plugga inför den teoretiska tentan som är på fredag, den känns det bättre med iaf :) Så hela dagen imorn blir fylld av pluggande.. Yeii ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: