ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Fredag 4 november 2011 ^^

Kära läsare (alla 2 av er - varav en är jag),
Jag tänkte ta å börja ge lite tips här i bloggen. För att jag vill sprida min brillianta kunskap vidare till er mindre tusamma. Å då det börjar bli så här tråkigt, kallt och mörkt ute tänkte jag ta upp mina 5 bästa tips på hur man värmer sig såhär i den snart kommande vinterkylan: 
 
1. Gå in på stadens bibliotek, leta upp sektionen med de dyrbaraste böckerna. Slå läger där. Ta med tändstickor eller tändare, båda två fungerar lika bra. Lägg böckerna i en hög och gör upp en brasa. Det blir härligt och varmt.

2. När väl biblotikarien upptäcker dig. Spring som satan. Det finns ingenting som en springtur att göra en varm när man fryser.

3. Om du dock har för mycket respekt för antingen böckerna eller biblotikarien, eller saknar ett biblotek i närheten kan du i stället hyra en björndräkt eller annan kostym i form av ett skräckingivande djur. Sätt på dig dräkten. Gå ut på stan. Helst på en lönehelg. Spring efter folk och skräm dem. Själva dräkten kommer definitivt hålla dig varm. Men detta kommer även vara väldigt roligt. Tills polisen kommer efter dig. Men utifall detta sker. Spring.

4. Om du har tråkigt någon dag och känner dig lite fryssen, kan du testa på bilsurfing. Friktion = varmt. Du tar ett rep. Binder fast det på en bil när den står vid rödljus eller dylikt (se till att den står stilla). Binder fast andra ändan i en bräda som du sedan kommer att ligga på. Därav namnet bilsurfing. Se till att lägga dig på brädan och njut sedan av åkturen. Obs eventuella brännmärken kan uppstå om du vid något tillfälle hamnar utanför brädan. Dock blir de ju genast mycket varmare.  

5. Om bilisten upptäcker dig (antingen innan du far iväg eller efteråt) och blir förbannad. Starta slagsmål. Det finns ingenting som att agera slagskämpe att få dig att bli varm.

Obs alla tipsen är baserade på beprövad erfarenhet och anses vara väldigt effektiva.


Återkom igen för mina 5 bästa tips om hur man skämmer ut sig själv offentligt på bästa sätt.

Kommentarer
Postat av: Johanna Nordli Larsson

Du är bra rolig du Ulla ^^ Men eftersom de är beprövade och bevisats fungera, måste man nästan prova på dem någon dag ^^

2011-11-05 @ 11:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: