ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Att bo i en igloo!

Det börjar närma sig vintertid med snö, slask och kyla nu med en ordentlig fart. Det har redan blivit mörkt och solen är ett sällan skådad ting på himlen om dagarna. Snart blir det skridskobana på gatorna när graderna sakta kommer gå mot minus. Tillslut kommer även de där 30 minusgraderna att komma och dubbla klädlager kommer inte att räcka till.

Att mörkret är här har jag ingenting emot. Det blir en mysig atmosfär och att endast ha en liten lampa tänd i ett hörn gör att man känner sig riktigt lugn. Visst kommer snön snart att lägga sig på marken och lysa upp, men jag har ingenting emot om den håller sig borta ett tag till. Jag har alltid gillat mörkret, det är en sån härlig känsla av ro och stillhet den ger.

Kylan däremot skulle jag inte ha något problem att packa ner i en väska och sända någonstanns långt bort. Jag tror att frysa är den värsta känslan jag vet. Hellre för varmt, än för kallt. Dessutom att jag bor i en igloo, gör inte saken bättre. Det är nog ganska konstant under 20 grader i rummet och när man är van att det är runt 24 grader så ligger man lätt och huttrar lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: