ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Träning

Ja nu har man kommit igång med träningen igen iaf efter de 6 veckor man spenderade i Falun. Förra veckan bidde de 2 utespringningar och 1 gymbesök :) Denna veckan har det hittills bara blivit 2 gymbesök, men de e ju bara tisdag ;) Imorn bidde de nog att tat lugnt, ev springa lite här hemma och på torsdag blir det å lugnt, men springning om jag int gör de på ons å sedan på fredag bidde de springning tillsammans med brorsan hos honom :) Så de har kommit igång ordentligt nu och det ska fortsätta.

Hade verkligen saknat gymmet och jag älskar verkligen att vara där när jag är där :) Brukar ungefär bli 20 min på löpband som uppvärmning å sedan ca 40-60 min maskiner för arm, ben och bål när jag e där. Jag vet att man ska vila lite mellan varven å så å att två dagar i rad för samma muskler int e bra, men de e bara så kul att gå dit å man känner sig lite nyttig :P Men vet int om de blir någe mer gym denna vecka.. Ev på tors om jag skippar springning på ons å tors. Så får se :)

Jag har verkligen upptäckt det att när mna rör på sig och tränar så äter man bättre, detta kanske flera av er känner till och jga har min teori till detta (ev int min teori, då jag int vet om någon lagt fram den förr ^^ men..) de e att när man äter onyttigt tex choklad och sånt så frisätts endorfiner och man mår bra, och alla vill ju må bra så man fortästter att äta. Men när man tränar så frisätts endorfiner genom detta och då behöver man inte längre äta en massa onyttigt för att känna den där lyckoruset :) Man mår bättre av att träna och behöver dörför int skräpmat. För jag kände verkligen att när jag var i Falun så åt jag en massa skräp då jag inte tränade och nu när jag e hemma så tränar jag å äter en massa mindre skräp än förr :) Visst såklart lite blir de ju alltid å favoriten e mörk (70 %) choklad ^^ MUMS ;)


I'm a chocoholic :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: