ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Nya skor

Införskaffade mig ett par nya till innebandyn igår, de bidde ett par Asics Gel-Blast 3, från stadium. Jag gillar faktiskt märket asics, de gör väldigt bra skor enligt mig och rekommenderar dem. Men hur länge dessa skor håller jadu de får man helt enkelt se ;) Jag har en tendens till att "göra hål" vid stortån å lilltån vid mina skor, men dessa hade ganska bra skydd för de där fram, så jag hoppas att de kan ta lite stryk ^^

Jag tycker de e värt att satsa på ett par bra skor, vilket jag vet att jag inte alltid har gjort då jag köpte ett par dåliga skor innan dessa som gjorde att jag fick ont under fötterna. Så jag hoppas dessa blir bättre, men har en bra känsla i att de kommer att bli det. Men som jag sa är de bättre att satsa på kvalite ist för kvantite när det gäller skor. Fötterna måste vi kunna ha användning av i många år och det är onödigt att slita ut dem i förväg genom att inte ha rätt skor. Så köp ett par bra skor som ni trivs i, skit i vad andra säger (om de int säger någe som har nytta) och känn efter själva om era fötter kan må bra i de skorna ni har :) Det är det som är viktigast.

Jag vet att många pratar om att ha så stabila skor som möjligt, men de får inte heller bli för stabila, då blir de bara klumpiga om man ska kunna röra sig så bra som möjligt på innebandyplan. Utan de ska ha lagom stabila. Sedan ska man helst se till om man behöver skor som är lite mer pronerande eller supinerande för att man inte ska få problem med fötterna. Alltså man kan ha en tendens till tex att i vardagligt språk vricka fötterna (supination) och då kanske man ev behöver ett par skor som är pronernade (alltså som gör att du hamna i en mer pronerad vinkel) för att du ska kunna stödja upp yttersidan av foten, blir det då. Men rent allmänt så ska de vara bekväma, inte allt för klumpiga och sedan skadar de ju int om de ser okej ut å :P 

Dock ett problem som man alltis lyckas stöta på när man ska köpa inneskor är att de e svårt att hitta storlekar.. Ofta är de skor man vill ha och tycker om herrstorlekar, vilket kan innebär problem om man har storlek 39-40. För herrstorlekarna är ofta 40,5 -> Jag tycker detta är jävligt dåligt att de ska finnas olika skor för damer och herrar, va fan jag menar damer kan ha stora fötter å killar kan ha små fötter så de e diskriminernade att man har olika storlekar och utseende på dam och herrstorlekar. Jag tycker oftast herrarnas skor är snyggare ocg har en bättre desgin, men man bli besviken varje gång då man upptäcker att ens storlek inte finns. Men som tur e finns det oftast en dammodell av herrmodellen, men den e oftast en annan färg (oftast fulare färg), emn man ska la försöka att inte se till utseendet för mkt, utan man ska la koncentrera sig på funktionen främst :)     

Så här ser mina nya Asics Gel-Blast 3 ut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: