ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Gympass nr 1 avklarat ;)

Ja nu har man varit på gymmet för första gången då :) va iväg å köpte gymkortet på friskhuset igår så var ju tvungen att prova på idag se hur de va ;) De har ett väldigt fint gym, med en massa utrustning där uppe ovanför ambulanssationen vid akademiska ^^ Så nu känner jag av lite i ryggen, men annars inte så mkt, men detta kan ju vara efter innebandyträningen igår också.. hade 40 min fys innan sj träningen började, så därefter har man lite träningsvärk i armar å ben då de bidde mkt av den varan :P

Men vet egentligen inte vad jag tycker om att ha fys innan sj innebandyträningen.. Efter de vill man ju helst bara tat lugnt å varva ned å åka hem. För 40 min fys tar rejält på kroppen och man orkar knappt med den "riktiga" träningen som man är där för. Jag säger inte att jag har någe emot fys, men enligt mig borde man lägga det efter träningen, eller har jag fel då? För jag blir helt slut i kroppen om man ska ha fys en bra stund innan man ska sedan springa runt med boll å klubba. Så jag ser hellre att man har fysen efter träningen. Dessutom tycker jag att man borde ha en bättre uppvärming innan man ens kör igång sj träningen, vilket man än börjar med. Det är lite brist på den varan.

Nu när man börjat på gym känner man sig taggad på att komma igång ordentlig ;) va ju så lat nu innan denna vecka startade. satt ju bara still å det kändes spec på träningen igår, man orkade inte med någonting. Inte bra att vara för still :P Men nu låter det som att jag aldrig har tränat förr ^^ vilket jag naturligvis gjort :) Men hade inte tränat sedan lite före jul innan veckan som började nu, pga många olika anledningar. Men som sagt nu e man på g å känner bara för att köra på, men inte alldeles för mkt. Man måste ju låta kroppen vila mellan varven och dessutom måste man ju hinna med allt, man ska inte ta på sig för mkt.

För jag har ju innebandyträning 2 gg/v och oftast 1 match/helg och nu tänkte jag få in att gymma 2 ggr/v + detta måste jag också få in 3 st "cykelpass" till för min träningsdagbok så att den blir klar någongång så man kan skicka in den ;) Så just nu har jag en del att göra och jag ska få in detta bra tror ja :) Gymmandet e ganska enkelt att klämma in före eller efter skolan då gymmet ligger nära :) Innebandyn har man ju inplanerad på tisdagar och torsdagar, vilket är skönt att ha, då måste man verkligen pallra sig ned. Problemet som jag kan stöta å e la att jag hellre känner för att åka hem vissa dagar ist för att stanna och gymma, men jag tror att om jag försöker planera in gymbesöken utefter mitt schema i skolan så ska de nog gå bra :) För gymmet har ju öppet från typ 6.45-21/20 de flesta vardagarna.

Målet med denna träning som jag drar igång nu på gymmet är att bygga mer muskler, bli starkare i kroppen och spec bygga upp mer muskler i bålen (rygg å mage) och i armarna (främst axlar och skuldra), för det behövs verkligen. Jag har dålig styrka där, och jag har problem i dessa områden så jag tror bara att de kan bli bättre om jag tränar upp mig lite ;) Såklart har jag också som mål att förändra min kroppsstruktur lite, vilket blir ganska automatiskt om man vill bygga muskler. Ett mål som jag nog kommer få kämpa rätt bra för att få och som jag kankse aldrig kommer att få är markerade magrutor (inte jättemarkerade, men att de syns) så får se om detta är någonting man någonsin kan få ;)


Gymmet på friskhuset (en bild tagen från nätet), ett väldigt fint och modernt gym :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: