ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Söndag

Jag vaknade upp mitt i natten runt 2-3 tiden av att charlie (vår ena katt) höll på att mjaua som tusan och hade sig, och det är så jävla irriterande att lyssna på och man kan verkligen inte somna om när han håller på som han gör. Skrek åt honom att sluta mjaua och hotade att slänga ut honom (inte för att han kanske förstår, men var verkligen inte på humör) Sedan vet jag att när katterna håller på så här så betyder det oftast att han har en råtta inne, så riktigt så så låg de en död råtta under mammas säng som charlie hade de så otrooooligt kul att leka runt med och förstöra min skönhetssömn..  

Men man får la skatta sig tur att den var död, våra katter brukar annars ha en tendens att släpa in levande råttor och släppa dem.. Jippi... Men ändå blev så sur på charlie så jag tog en bit papper, tog upp den döda råtta, gick med bestämda steg ner för trappen och fram till dörren som jag slängde upp och sedan kastade jag ut råttan så hårt jag kunde och sedan smällde jag igen dörren och dök återigen ner i sängen.. Skulle nämligen upp kl halv 6 för jag skulle jobba, därför extra irriterande att man inte fick sova. Charlie vart förvånad och undrade vart råttan tog vägen och mjauade lite till, sedan som tur va slutade han och jag kunde återigen sova. ZZZzzzz.

Knasiga katter man har ibland, riktigt söta för de mesta, men ibland så jävla otroligt irriterande!!



New day with different weather 
What happend yesterday doesn't matter
Pretend it never happend, and so it will be
Just shut you eyes and you will be free


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: