ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Plugg

Känner inte för någonting just nu, samtidigt som jag egentligen har en massa saker som jag måste göra. Vill helst bara lägga mig ner och slappa. Se på någon film och tat lugnt. Jag känner mig samtidigt rastlös som att jag bara vill ut och spring eller åka till gymmet, men min kropp behöver vila och så har jag inte tid. Jag känner mig snurrig också mitt uppe i allt. Vet inte riktigt vad som kommer hända och ske. Just nu e de iaf tentaplugg som gäller för mig, ytterligare en tenta på fredag. Älskar tentor.. Eller inte. Spec inte när man har en varje/varannan vecka.. Man blir liksom lite omotiverad tillslut.

Den här gången är det om neurologi, hjärnan och allt annat som hör till nervsystemet. Sjukdomar som drabbar den är huvudfokuset. Det är intressant, men det går bara in så mkt på 2 veckor.. Man kanske har det till tentan, men resten av livet då man ska kunna det här, så sitter det inte riktigt som det ska alltid. Tycker att de e alldeles för mycket små kurser just nu. Nästa vecka är dock den sista lilla kursen på 1,5 hp, innan en stor kurs på 16,5 hp. Ska bli skönt. Man blir bara så stressad hel tiden. Vill hinna med så mkt på så kort tid. Dessutom har jag jobb iaf varannan helg oftast och då hinner man nästan aldrig slappna av.

Men ändå känner jag mig så jävla kolugn! Jag har ingen tentaångest eller någonting alls liknande. Jag bara sitter här och tycker det är drygt, för man har inget liv känns det som när man verkligen har slutspurten på tentapluggandet. Samtidigt så känner jag inom mig att detta kommer jag att klara, jag har den känsla i magen. Å visst e de en bra känsla, men den får mig att tappa fokus. Jag blir rastlös och unnar mig kanske lite allt för mkt fritid.. Men det brukar visa sig på tentan hur bra det har gått att plugga. Å jag har alltid klarat mig hittills. Jag kan nog inte nämna en enda gång då jag har fått ett underkänt resultat någon gång. Tror nästan inte detta har hänt, någonsin. Då kan man ju undra varför de e så. Jag tror att det är för att jag lär mig så snabbt, men tyvärr så försvinner det nästan lika fort. Känner jag mig lite oengagerad i någon ämne så brukar det inte bli att jag lägger det på minnet och sedan kan man ju inte komma ihåg allt heller. Men hittills som sagt ´har det funkat fint med plugget och jag känner mig inte allt för stressad.

Men nu ska jag kasta mig tillbaka in i det igen ^^  

BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: