ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Perhaps sleep would be good ^^

Känner mig otroligt trött både psykiskt och fysiskt för tillfället. Det har varit så mkt de här senaste veckorna så att det har kännts som att man har hållit på att gå in i väggen eller nått. Så man orkar inte med någonting, de stunder jag har fritid spederas bara till stillasittande aktiviteter såsom kolla på film eller annat. Å med fritid menar jag då jag inte har skola eller tränar på något vis. Det skulle inte sitta fel att verkligen ha sportlov denna vecka som alla andra skolungar har :P Det är väl en av de mer negativa sakerna med universitetet, att man bara har typ ett riktigt lov och det är sommarlovet.. Jullovet finns ju där, men de räknar alltid med att det ska göras någonting under det, som att skriva rapport eller plugga till tenta. Å fler lov än så ser man inte till... Visst att man har instuderingsveckor och så ibland, men de kan inte räknas direkt som lov.. Så just nu känner man sig rätt så slutkörd och lär vara det ett tag, kankse till VFU:n börjar den 21:a mars.. Får se vart man hamnar.

Så sömn sitter nog inte så fel dessa dagar, har iaf turen att ha fått väldigt många sovmornar på sistone, vilket har varit välbehövligt. Imorn får jag sova till iaf kl 8 och idag sova jag till halv 10. Så man ska la inte klaga ^^

Imorn blir det iaf in och gymma vilket det känns som att det var länge sen sist, och det var det på ett sätt då det var en vecka sedan nu. Förra onsdagen tror jag att jag senast gymmade. Ska bli skönt att få gymma lite faktiskt. Man saknar det när man inte får utföra det. Så det ser jag fram emot. Sedan bidde de som en 1,5 h VFU på akkis, vid KTC i skolan, sedan slutar man för dagen. Får se hur det känns. Vi har haft en dag på nya kursen och vi ska redan ut och träffa riktiga patienter... Hm.. Men jag tror det ska gå bra :)

Nä nu som sagt bidde de sömn om man ska samla på sig 8 h av den varan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: