ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Sitter och funderar på...

Om jag har posteriort impingement i vänster fotled.. Har haft rysliga besvär med den den senaste tiden... Å när jag har kollat upp va det kan va, har denna diagnos dykt upp ofta och jag tycker den passa in ganska bra. Nu är bara frågan vad jag ska göra åt de. Det gör ont då jag spelar innebandy och ibland kan man få riktiga stötar av smärta på baksidan av fotleden.

"Posterort impingement (Dancers heel). Inklämning som ger smärta på baksidan av fotleden. Orsakas ofta av ett extraben, os trigonum. Extra benet finns hos 10-15 % av befolkningen. Smärtan utlöses av upprepad nedåtböjning av fotleden eller av en fotledsstukning."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: