ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Innebandyn...

Just nu känns det inget bra när det kommer till innebandyn. Ingen bra harmoni med mig och träningarna.. Det känns nu att man inte har tränat på en vecka.. Tror de började förra veckan då jag inte kunde vara med på tisdagsträningen eftersom jag hade pubrunda med nollningen i plugget, sedan på torsdagen var jag sjuk men va ändå ner och tränade, men de kändes inge bra.. Då jag var sjuk hade jag knappt någon energi och jag vet att de e int e bra att träna när man e sjuk, men jag tog det lugnt och faktiskt så kändes det bättre efter att jag hade tränat. Men men, på ett sätt kändes det bara skumt, va så länge sedan vi hade haft inneträning och detta var den första som jag hade varit med på.. Innan detta hade vi bara haft uteträning och denna hade känts bra, men de e ju helt två olika saker..

Men det känns som att man glider mer och mer bort från innebandyn. Denna vecka har de int blivit en enda träning.. I måndags då jag ville träna blev det inställt, i tisdags hade jag ytterligare en pubrunda med nollningen och sedan nu idag blev träningen inställd.. Jag fattar inte, känns som att det alltid finns i luften att träningarna kommer bli inställda..

Känns som att vi minskar och minskar med folk i truppen och som att snart så kommer de inte finnas någon innebandy kvar... Å de vill jag verkligen inte.. Men de e ingen som tar det på allvar de här med träningarna känns de som.. inte ens jag ibland.. Vet inte om det beror på att säsongen precis har börjat och att det kommer att komma igång igen.. Jag vet inte.. kanske pga av våra träningstider som vi har fått...

Måndagar: Uteträning 19-20.30 i hallen = helt okej
Tisdagar: 20- ca 21.30 i hallen = helt okej
Torsdagar: 20-21 i allianshallen... = Inte okej!

Kan nämligen inte ta mig in till allians, visst kan kan jag väl, men jag åker int in dit vaje torsdag bara för att träna i 1 h, för de tar iaf 1-1 ½ h dit + 1- 1½ h hem om man tar buss då man måste hitta en stadsbuss som går dit också. Å bil det vägrar jag köra in dit varje gång. Kostar alldeles för mkt att pendla fram och tillbaka så, dessutom är det jobbigt att behöva åka så långt!

Detta leder då till att jag har träning mån och tis, men att sedan resten av veckan så e de inge.. Vilket inte är så bra, de torsdagsträningarna bör vara i hallen!! Jag fattar inte hur de personer som har lagt upp schemat tänker.. Vi e fan ett damlag vi ligger i div 3 (kanske inte världens bästa) men vi har fan kämpat oss hit från div 4! Vi får dåliga träningstider och de e int många som kan ta sig till träningarna spec int på torsdagar. Vi säger åt dem men händer det någe?? ja du de märks väl.. Men jag tycker de e jävligt dålig stil..

Tom herrlaget fock 3 egna träningstider.. Vi fick 1 å de va på tisdagarna, för på torsdagarna till råga på allt så skulle vi dela träningstid med f95, jag fattar inte varför man prioriterar killarna så för.. Dessutom vetefan om f95:orna vill ha oss med på deras träning, vi spelar ju int i samma lag och vi har fan inte samma spelstil å varför ska vi ha träningar tillsammans med dem och vi inte behöver lära oss att spela ihop?? Vi kommer ju inte att köra matcher tillsammans.. Vi har int samma spelstil som sagt å jag bara fattar det int.. Men ärligt talat har jag inga problem med de, men jag bara förstår inte varför vi ska vara i allians?!

Men detta är hur jag känner just nu.. Jag älskar innebandy, men jag förklorar gnistan pga av allt detta. Jag fattar inte hur det kan vara så jävla svårt!


Älskar spelet på plan - men inte det vid sidan om!


Kommentarer
Postat av: Jenny

95:orna valde ju att spela eget lag iår med och dessutom samarbeta med Alunda. Borde de inte samarbetat med oss. Känns som de vänder oss ryggen med.

2010-09-02 @ 10:54:56
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Ulla

Precis så varför ska vi ens spela ihop oss med dem.. Dåligt vi borde får egan tider.. I hallen!

2010-09-02 @ 11:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: