ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Råttjakt - int nu igen... ^^

Ja nu var det dags igen, men denna gången kan man kanske inte skylla på de små kissemissarna :P Annras brukar de vara dem som tar in levande möss och släpper dem i huset :P å vem vet denna kanske var en överlevare från ett av dessa tillfällen..

Kom iaf hem från skolan, va sugen på något och tänkte kolla i skåpet.. hm? det såg inte riktigt rätt ut och VEM FAN HADE GNAGIT SÖNDER DETTA????! Gah, hade tuggat sönder några påsar mjöl och popkornen låg utspridda överallt.. Men man ska la skylla sig lite sj iaf.. undrar när de va sist man verkligen kollade där :P

Tänkte la att jag skulle rensa ut skåpet eller skafferiet om man säger så och började göra det. Jag plockde ut saker och kollade så att de inte var några råttor i påsarna :P Men när jag kom till andra hyllan ryckte jag till.. Där SATT EN JÄVLA RÅTTA och den började hoppa runt och springa runt, å sen satt den bara där helt stilla och såg ut som den hade typ fått hjärtattack eller så :P ganska söt, men de e fan inte sött men en äcklig råtta i skafferiet bland all mat, så man blev int så sugen på någe längre kan jag ju säga.. :P

Men nu då, va skulle man göra åt denna lilla råtta då? Jadu, jag hade ingen aning.. tänkte först på rättsmälla men visste int om vi hade någon hemma, men hade fått för mig att vi int hade de, men gick och kolla lite iaf. Sen tänkte jag att jag kankse kan bära ut den på den bunke den satt på där inne eftersom han satt så lugnt där på... Så jag började dra ut den där, men precis när jag var vid kanten fick den panik och började hoppa runt och jag hoppade också till för jag gillar inte nyckfulla råttor :P Vill int att han ska hoppa upp på mig.. Usch..
 


Så slängde igen luckan och hämtade katten och hon bara: Å råtta :P satte in na i skåpet och då hoppade råttan ett jätteskutt och hamnade på golvet och då reagerade min andra katt och sprang efter :P tätt följt sedan av min andra katt :P Å de jagade runt å runt den, men de e fan knäppa, de har hur många chanser som helst att ta den och döda den, men de har fan inget intresse i det utan de vill bara leka ^^

Försökte att få dem att ta den, men den smet undan flera gånger och jag försökte göra så att den skulle gå ut, men råttan var dum å sprang åt fel håll :P Usch.. så nu ja så har jag 2 katter och "minst" en råtta inomhus :P Den sitter nu å gömmer sig under ett skåp där inte katterna kan ta den, så iaf ena katten sitter där å vaktar nu, men orkar int bry mig om den längre, kan ju hoppas att den dör av skräck eller så :P mohahah, nä nu lät de la lite dumt, men de e fan inte fräscht...



Så nu måste jag plocka ut allt ur skåpet, göra rent, kolla efter ev hål där råttor kan ta sig in och sedan ställa tillbaka allt. Man kan säga att jag har min dag planerad nu ^^ jag som bara ville tat lugnt ;)



usch å fy... :P


Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha... ta en flugsmälla och försök dra fram råttjäveln med. Oskar har slarvat bort en råtta idag han med... Synd att inte lexus var nere, för lexus hade visst lekt med den. Men han har aldrig tappat bort en råtta - trots att han ser lite glist på ögöna :P

2010-11-10 @ 15:29:53
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: