ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Full rulle..

Jadu idag var första jobbpasset på ca en månad.. Men det kändes faktiskt int som att de var så länge sedan. Var ganska roligt å skönt att göra någonting faktiskt :) Det som är drygt att man inte dock får någon sovmorgon.. + det faktum att man måste ta sig de 2 milen till jobbet på en hal väg med en dålig bil.. Forden jag kör ska definetivt int nomineras till bästa bil på vintern! Fan slirar runt som tusan och det e fan ett under att man inte har hamnat i diket :P Som tur e har man iaf lite vett på vintern att tat lugnt ;)

För er som int vet jobbar jag på Almunge Hemtjänst (alltså uppsala kommun) och har jobbat där sedan i sommras. Levde typ på jobbet i sommras :P Kanske var ledig 1 dag/v högst, ibland inte ens de.. Men de resulterade i att jag fick in lite cash iaf vilket alltid e behövligt :) För pengarna verkar bara försvinna :P haha. Dock anser jag mig sj vara en gansak bra pengahållare, iaf än sålänge, men de finns en del jag skulle vilja lägga pengarna på.. åka utomlands (frankrike, italien m.fl.) nästa sommar ev, och sen skulle jag fan vilja ha en systemkamera. Älskar på någe sätt att fota, för man kan fånga så många fina och underbara tillfällen i livet med en kamera :) De e härligt :)

Saker jag skulle vilja se i Frankrike (eller då paris ^^):
- Eiffeltornet (ett måste)
- Versailles (ganska pompigt kan jag tro)
- Notre dame (ringaren i notre dame har väl alla hört talas om, måste checka it out :P) 
- Triumfbågen (kan ju int missa den)
- Louvren (måste ju kolla in mona lisa ^^)
- Place de la Concorde, Place Pigalle och Place Bastille (3 kända torg)
- Centre Pompido (nationalmuseet för samtidskonst)
- Luxembourg-trädgården (en fin trädgård har jag sett att de ska va)
- Sacré Coeur (en kyrka, man måste ju slänga in en sån å ju ^^)



Sen finns de la en massa annat skoj där, men detta e la va jag skulle vilja se om jag nu kommer iväg dit.. :)

BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: