ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Sjukling :P

HEJ

Ja nnu har man alltså varit sjuk i en vecka. Det har gått upp å det har gått ner å nu e det ganska nere iaf :) Så snart ska man la kunna skippa denna skiten.

Typ förr när man blev sjuk om man gick i skolan på högstadiet å gymnasiet så kunde det vara ganska skönt då man tänkte att man hade en anledning att vara hemma från skolan ;) Men nu när man går vid universitetet så vill man verkligen inte bli sjuk.. Inte när man vet att en tenta kommer dyka upp om ca 1 mån :/ Man kan verkligen inte koncentrera sig på plugg när man är sjuk, man e för trött å för hängig, så det blir mest typ sömn, tv å datan då ist. Inte så jättebra då man vet att man måste göra saker.

Dessutom går det ju inte heller att vara borta från plugget så jävla mycket heller, hela förra veckan fick jag gå trots att jag hade feber och mådde allmänt dåligt. Så att bli sjuk e verkligen ingenting man vill :)

Men det var tur att man inte behövde gå i skolan i helgen iaf, för i lördags morse vaknande jag upp, eller vaknade å vaknade, jag hade vaknat titta som tätt under natten, men iaf jag vaknade upp med att jag inte kunde andas så jävla bra. Hade en massa slem i halsen och kunde inte typ säga ett ord, fick fram lite viskningar bara det var det ända. Men det var lite läskigt att kännas som att man andades genom ett sugrör ibland. Som tur hjälpte det när man drack lite varmt, så satt och slängde i min x antal koppar honungsvatten under helgen :P

Men det bidde att preparera sig med annat också så det bidde för pappasen att fara ner till apoteket och införskaffa lite slemlösande, smärtstillande vid halsont, nässpray och lite feberdämpande ^^




Så efter ett par dar med dessa saker så mår jag betydligt bättre :) febern är borta (bara lite huvudvärk kvar dock) kan prata igen, dock så hörs det fortfarande att jag är hes och hostar lite fortfarande. Men som sagt imorn bidde de skola igen och det är inte som att det är en halvdag eller så utan man kastas in direkt i en 8.15- 15.15 dag typ :P Usch :/ Men sånt e livet :) Hoppas att jag fortsätter att förbättras till imorn så att jag kan prata utan problem :)

Vill ju också kunna SPELA INNEBANDY igen :) Usch va tråkigt det är att man bara har kunnat titta på :( Älskar spelet och älskar klubben jag spelar i :) Finns en del småproblem, men de finns det ju i alla "förhållanden" :P haha även inom laget :) men de e sunt, men inte när det blir för mkt.

Nä nu ska jag försöka gå upp å äta någe, känner att min aptit har kommit tillbaka nu iaf, har definetivt inte varit hungrig denna senaste vecka :P Blir alltid så när jag är sjuk, aptiten försvinner, dock så trycker man ju i sig ändå :P


BYEBYE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: