ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

VFU - dag 1

Idag har jag påbörjat den 2 veckor långa(?) VFU:n som jag har på ing 85 vid NIMA och Strokeavdelningen på akademiska sjukhuset här i Uppsala. det är alltså Neuro jag är på. Det kan vara allt från hjärnblödningar och Tumörer och trafikolyckor med hjärnskador som hamnar på NIMA iaf. Va aldrig uppe på Strokeavdelningen idag, där vi egentligen ska vara på eftermiddagarna, men idag var vår handledare där uppe upptagen med annat. Men de betydde att vi fick sluta lite tidigare idag ^^ haha skön första dag :)

Det var roligt och intressant att se hur det går till på en "riktig" avdelning på ett riktigt sjukhus :) Det är ju lite annorlunda än att bara öva på kompisarna i skolan :P Ser fram emot hela denna perioden :)



Dagen började la int så jättebra då en buss på 288:an hade kört i diket och det bidde att stå i bilkö en bra stund innan bussen jag satt på kunde återigen rulla på.. Men som tur missade jag inte så mkt ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: