ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

STOLT!

JAG ÄR STOLT ÖVER MIG SJÄLV!

Jag hoppas att det är många som kan säga det om sig själva. Jag menar det verkligen och ibland måste man påminna sig om vad man har åstadkommit. För ibland är det hårt, livet är inte alltid en dans på rosor.

Min resa jag har gjort genom livet än sålänge har haft sina svängar upp och ner, men det mesta har lett till något bra. Så jag är stolt och vad som än händer kommer jag fortsätta vara det.

Det är inte ofta man får beröm, för folk är vana att man gör bra ifrån sig. Det är ingen som uttrycker någon spec stor deal när man gör bra ifrån sig, för de förväntar sig det. Ibland önskar jag att folk såg det mer, hur tufft det är att upprätthålla. Jag har alltid haft det relativt lätt, men ibland är det svårt..

Jag kan inte uttrycka känslor så bra och ibland är det mkt jag inte kan uttrycka. Jag har svårt för ord och jag vet att mkt kommer ut fel. Men jag är stolt ändå! 

Jag har växt så mkt de senaste åren. Jag har slutat bry mig om så mkt vad folk tycker och tänker, jag försöker bara vara mig själv. Jag har haft väldigt dåligt självförtroende och det sitter kvar. Det syns inte alltid för ibland är man bekväm i vissa situationer och då syns det inte, men det sitter djupt där inne. Men det försvinner mer och mer. Men jag vet att jag har en självbild av mig själv som inte alltid stämmer. Dock har jag den insikten att det som sitter i min hjärna inte egentligen stämmer så bra.

Jag ser mig nämligen som tjock ganska ofta.. Jag känner mig inte bekväm i vissa situationer och jag tycker alltid att jag är den fule när jag är i ett rum. Det sitter kvar, för jag har varit mkt kraftigare än vad jag är idag. Jag har vägt upp emot 90 kg.. Idag väger jag ca 70 kg. Å jag är stolt över det!

Idag kan jag säga att jag tycker om min kropp och jag fortsätter att förändra den. Jag vet vad jag vill i livet och jag vill uppnå det. Jag har på senare tid blivit lite haj på iden att bygga lite muskler, för jag tycker det är jätteintressant. Jag vill ha muskler som syns och jag vill bygga upp min styrka och det ska jag satsa mot. Å jag är stolt att jag har den kondition jag har idag och den styrka jag redan fått! 

Så jag håller på att förändra min kroppsbild.. men det går inte alltid in, svårt att bryta mönster.. Jag ser min själv som vacker och jag påminner mig om det varje gång jag ser mig i spegeln att jag är det. För jag har inte alltid tyckt det och det kommer ta en stund innan jag kommer tycka det hela tiden. För det finns verkligen stunder då man känner sig värdelös. Frågar sig själv varför någon skulle vilja ha en. Varför skulle någon vilja ha mig?? Det är en fråga som kommer upp mkt i mitt huvud. Det visar ju också på hur osäker jag kan vara. Ibland gillar man någon, men då dyker den upp där och man försöker sluta gilla personen för att den aldrig skulle vilja ha en ändå.

Tror inte att så många har sett denna sidan av mig, för jag gömmer den väl. Har aldrig velat prata känslor. Jag klarar inte av det, man lämnar ut sig för mkt. Dessutom har man erfarenhet att inte alltid folk lyssnar.

Jag är en ganska bra lyssnare enligt mig själv och jag lyssnar gärna till andra folks problem och frågar dem om hur det är och att de gärna får berätta. Jag vill gärna att det gör det, för då känns det som att jag uppfyller en position här i livet. Men någongång önskar jag att någon kunde fråga mig, få mig att berätta, få mig att prata, få det att handla om mig, inte ge upp. För man måste nog ärligt dra ur mig saker. Men ibland önskar jag att folk inte var så självupptagna med sina bekymmer. Det är aldrig fel att fråga en person saker och få det att handla om dem. Jag gör detta för folk och jag lyssnar gärna då jag vet hur det känns att inte få prata ordentligt.

Men jag är stolt, jag har lyckats bra i livet.

Jag har:
- Gått ut gymnasiet med jättebra betyg
- Kommit in på sjukgymnastutbildningen och klarat alla tentor på första försöket hittills
- och håller på att bygga upp en kropp jag kan vara stolt över
- Ökat på mitt självförtroende
- kommit över blygheten och vågar nu vara med och är gärna med på bilder när folk tar dem
- Tagit körkort och haft det i över 2 år
- Jobb och jobbar då och då samtigt som jag pluggar
- unnat mig saker
- kommit på att jag gillar att vara singel, vill inte ha någon som definierar mig förutom mig själv
- även kommit på att jag är älskvärd och att när det väl sker så sker de
- vågat drömma
- förändrat min självbild och känner mig bättre än någonsin
- haft ångest och misstrott mig själv men kommit över det
- älskat och älskar mig själv

JAG ÄR STOLT! 



Ni borde alla vara över sig själva. Titta er i spegeln och säg du e vacker och du förtjänar allt du vill ha och att du kan uppnå vad du än sätter som mål om du verkligen vill!! Så vill! Va stolt!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Precis som du säger är det viktigt att man är stolt över sig själv och trivs med sig själv. MEN! Vi måste samtidigt komma ihåg att vi bara är människor. Exakt alla människor har downdays när vi tycker att saker känns värdelösa. Det är omänskligt att inte ha downdays. Så även om man försöker att vara positiv osv, så måste man acceptera att man inte alltid har världens bästa dagar.

2010-12-01 @ 23:02:08
URL: http://jennyam.blogg.se/
Postat av: Skogsmulle!

Vad härligt det var att läsa detta Ulla! Du är så duktig! Du är värd allt gott, och jag måste säga att du är en bra inspiration! Fortsätt med ditt race! Kramar från mulle! =)

2010-12-02 @ 11:43:26
URL: http://maliiin1990.blogspot.com
Postat av: Kussen

Vilken härlig läsning,

kändes precis som jag fick en inblick innanför min kusin, och de värmer. Alla har vi storys om livets upp och nedgångar men sällan jag läser något som detta, att komma ut på andra sidan och säga: " jag är stolt över migsjälv och jag är på vägen till att bli precis den jag vill vara :)"



kärlek o stolthet

2010-12-08 @ 15:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: