ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Learn to say NO!

Jag tycker int om när folk försöker maskera att de egentligen inte vill något med en dålig ursäkt. Att de inte hellre kan säga NEJ, jag vill helt enkelt inte. Visst ibland drar man en vit lögn för att komma ur saker och ting, men hur snällt är det egentligen. Vill man inte så vill man inte, ibland borde man bara säga det. För att om man åter och åter säger att man vill, MEN... Så blir det endast en dålig ursäkt i längden och man tröttnar på sånt folk.

För vid såna tillfällen tror man att personen i fråga verkligen vill något, men i själva verket vet den personen att den inte alls vill, men kanske inte vill såra eller så. Men tillslut blir det ganska uppenbart och genomskinligt. Samma meningar och samma fraser.

Jag tror på den mer ärliga vägen och det mer raka sättet. Om man då sårar någon så är det snabbt iaf, man drar inte ut på det onödigt länge. Ibland så uppskattas också om sanningen sägs för då kan man gå vidare och sluta hoppas på någonting som aldrig kommer att ske.

Folk är dåliga på att säga NEJ, visst att det är bra att säga JA. Men det är inte alltid att man kan eller vill och då ska man använda sig av NEJ. Så börja säg NEJ!! Jag vill inte! De underlättar för en själv och andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: