ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

28/11

HEJ

Ja idag är den mindre än en månad kvar till jul, fan va tiden går snabbt, det känns som att det nyss var sommar å solen sken uppe på himlen. Nu är det bara mörker ute och knappt någon sol. Men som min pappa sa idag det dröjer inte länge nu innan det börjar ljusna igen :) Efter julen så kommer det gå mot det ljusa igen och det kommer bli skönt, men förhoppningsvis kommer det lite snö snart som kan lysa upp innan den tiden är här :)

Idag har jag varit inne i stan med pappa å köpt nya ute springar skor till mig. Har behövt det länge, har endast haft min uteskor å sprungit runt i. Vilket inte har varit det bästa direkt. Men nu har man fått ett par bra sånna iaf :) 1200 blev de för dem, men som tur för mig i mitt ekonomiska läge var det pappa som betala för dem, han hade lovat mig nya skor :) Men de e ju det som föräldrar e till för, att hjälpa sina barn när de behöver :) Hoppas att dessa skor kommer hjälpa mina knän lite, har haft lite ont i mina knän eller känt av de ibland ändå sedan jag hade mitt vätskefyllda knä här inte för så länge sedan. Vet inte varför jag fick de, å jag hade aldrig någon infektion i kroppen, så frågan kvarstår ju varför knät blev som det blev.


Mina nya skor :) Ska ta väl hand om dem har jag lovat pappa :)


Å på tal om krämpor, har fått en till sån där fettknöl i hakan, den syns inte, men den känns jätteskumt. Har haft 2 tidigare uppe på huvudet förr, men de e båda borttagna. Mamma säger att jag har mormors gener, för hon hade tydligen några sånna under sina dar å :P And on top of that, så har jag även fått lite av pappas gener, detta då jag får en massa blåsor i käften hela tiden känns det som. Just nu så har jag en på insidan av läppen och en på nedre delen av tandköttet här fram. Sedan har jag några bak bredvid min nya tand (visdomstand :P), men de börjar försvinna nu, som tur e :) Men ett ställe där jag int gillar att ha dem e i halsen, å de brukar jag få ofta.. Sätter sig på sidan av halsen så de gör ont som fan att svälja saker. Känns som de e en sån på g nu å :/ usch å fy. Men som tur e finns det värre saker att ha, så så illa e de int :) Kunde ha varit värre.

Resten av denna dag ska jag spendera med att kolla på tv, äta skumtomtar å popkorn å umgås med Jenny, som ev kommer över sen :) Imorn e de match mot Midas, de ligger tvåa i serien å vi ligger näst längst ned. Men vi ska nog kunna slå dem vi :) Man måste gå in med en bra attityd å det hoppas jag att alla har :)

Önska oss lycka till vi i Rasbos damlag ^^,


HEJ DÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: