ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

British museum :)

HEJ

Idag har man varit och strosat runt på British museum, tittat på allt möjligt som finns där :) Tror att jag vandrade runt ca 2 h och sedan satte jag mig ner och fikade lite i deras café :) Sedan drog jag hemåt, å jag kan säga det att hitta rätta vägen tillbaka till tunnelbanan var inte lika lätt som att hitta därifrån till museumet :P haha, gick lite vilse innan jag hittade rätt, tur att man har något sinne av avd man har gått förbi och sånt man ej har gått förbi :P


Utsidan på british museum :)


Insidan av British museum :)


Insidan av British museum :)


Mittersta dörren där e ingången som jag gick in igenom :)


Insidan av British museum :)


En av utställningarna som va :)


En av medaljerna av vanheder - Bild på påven, vänder man honom uppochnbed blir han djävulen :P


Sedan har man då napoleon bonaparte :P


Lite saker på museet


Lite saker på museet


En fin staty, men var e näsan?


Jericos grav, lite ben därifrån :)


Lite offer :P


Lite mumier :)


Lite döskallar :P


Lite sköldar :P


Samuraj :)


Lite stentavlor :)


Egypt rum :)


Lite egypt gubbar :)


Rosettastenen :)


Saker från panthenon :)


Saker från Panthenon :)


saker från Panthenon :)


När jag kom till hammersmith gick jag in på Kings mall (ett köpcentrum) och jag gick in på en "en punds affär"  köpte lite batterier till kameran då jag inte har så många kvar. Hittade några uppladdningsbara batterier, såna man sätter in i usb portar för att ladda, å då de bara kostade 1 puns styck så tog jag chansen å ska prova se om de funkar att ha i kameran :) Annars gör det ju inte så mkt :P 2 pund blir ju liksom bara 26 kr :)

Sedan innan jag drig från hammersmith tog jag chansen att äta lite kvällsmat, blev burger king :P Men det var gott då de annars här i england har ganska smaklös mat hemma :P

Nu på kvällen tog jag återigen en cykeltur till Richmond Park, det var så vackert väder nu på kvällen, så tänkte att jag skulle passa på. Å precis där jag satte mig stod det typ en hjort 15 m ifrån, å den kom bara närmre och närmre, de var nästan lite läskigt, tillslut var det typ bara 2 meter ifrån mig :P Såklart tog jag en massa foton på den, men tillsut känndes det lite för obekvämt så jag gick där i från och satte mig längre bort. Man vet ju aldrig va de kan hitta på om de får för sig någe :) Int för att jag tror de, för de e väldigt tama hjortarna som finns där :) Men som sagt man vet aldrig. Men annas där innan hjorten kom så läste jag lite i min bok och tog det allmänt lugnt bara. Sedan efter allt så cyklade jag en bit i parken å efteråt begav jag mig hemåt igen och nu sitter man här. Funerar på om jag kanske ska ta å se på lite tv eller nått :)


Läskiga hjorten :P


Han va int så långt i från mig ;)


Inte långt alls :)


Men va e de där för någe i vattnet, inte en fågel? De e ju en hjort :P Han tog ett litet bad :)


Jag där ute :) Älskar richmond Park :)


Livet e underbart, men fan va varmt det ska va :P

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: