ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Tisdag och regn...

HEJ

Idag har det då varit en mycket regnig tisdag här i england. Tror att vi börjar få värre väder nu efter den soliga och varma första månaden jag har varit här. Förhoppningsvis vänder det om igen och det blir återigen soligt, det behöver ju inte bli hur varmt som helst och så, men lite sol skulle vara härligt :)


Gråa moln på himlen idag...

Men nu för att komma in på någe helt annat så tänkte jag ta upp lite saker som jag har märkt med england under min första månad:

1. Föräldrarna äter sällan med barnen, utan de äter senare på kvällen

2. Ja, det finns knappt några papperskorg i London, det var ett faktum jag och knäppgöken konstaterade när han var här. Ibland är det jättesvårt att hitta en papperskorg, å så får man gå där med skräpet ett bra tag.

3. Engelsmän (iaf de i min familj) är dåliga på att plocka undran efter sig, tex disken då, men även om de tar fram smör eller sylt eller någe till frukostenså plockar de aldig undan det efter sig. De bara ställer sakerna på bordet och på diskbänken och går därifrån.   

4. Här i england så börjar barnen väldigt tidigt i skolan, vid 4 års ålder förväntas de börja lära sig att skriva och läsa... Hm? tycker inte om det systemet, skulle aldrig låte mina ungar (när jag får några) börja så tidigt i skolan.

5. Engelsmän säger tack hur många gånger som helst och frågar alltid hur det är så fort de ser en, och när man frågar tillbaka samma fråga blir svaret alltid "fine". Man e inte direkt mycket med att prata om sina personliga känslor iaf :P

6. Youghurten, det finns inga enliters förpackningar här heller med yoghurt, utan det är små enmåls förpackningar som gäller här det. Lite irriterande. Den största förpackningen som verkar finnas e en halvliter. Kluriga saker de håller på med engelsmännen.

7. Barnen här e bortskämda (iaf de som e medelklass och uppåt)

8. Engelsmän älskar att stryka sina kläder (eller ja får la stryka men de älskar strykta kläder så :P)

9. England har mycket ihopsatta hus. Alla hus verkar sitta ihop i långa gator med hus.

10. Flygplanen som landar på heathrow flyger förbi mitt fönster var och varannan minut :P

11. När det kommer till maten här som man lagar, e allt typ in i ugnen och grilla de.

12. Man kallar middagsmaten för tea (ja, engelsmännen e ju altid förtjusta i te) och typ efterätt eller typ snacks (typ frukt eller nått) för pudding.


Men de va la de jag kom på just nu, säkert någe mer som man typ bara glömt bort :)
Imorn ska man till charity shoppen igen, men nu ska jag bara fortsätta att ta det lugnt :)


Livet e underbart, även trots att engelsmän har konstiga saker för sig :P

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: