ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Måndag igen :)

HEJ

Nu har man varit här i en månad och jobbat i en månad. Å än så länge känns det mesta bra faktiskt. Tiden går väldigt fort fram och när man minst anar det är det fredag igen och man får lön :D Fast lönen den försvinner snabbt verkar det som.. Hm? Undrar på vad? Nä men den verkar gå åt, försöker att lägga undan lite, men går inte så bra. Ska försöka skärpa mig :)  

Bara 11 månader kvar då kan man säga :P Ibland känner man verkligen att man inte orkar det, att man bara vill hem, eller nja iaf bort härifrån. Men ibland och för det mesta älskar jag det här och vill gärna stanna i ett år. Livet har sina upp och nedgångar som i vanliga fall. Men ibaldn saknar man att vara hemma och kuna göra vad man vill utan att vara ivägen. Att grilla e något jag saknar, har inte ätit grillat sedan jag åkte hit... Satt och prata med mamma och de höll på att göra hemmagjord glass, fan va gött :) vill ha, å då vill man verkligen vara där.

En annan sak är att man missar alla födelsedagar :/ Min bror björn har redan fyllt år i fredags fyllde 24, min andra brorsa fyller nu på fredag 21. Sedan fyller både mamma å pappa jämnt i år. Mamma 50 och pappa 60, vilket man missar de stora festerna... hm... Men mamma firar man iaf när man kommer hem den 10 augusti till sverige i en vecka. Ska ha grillfest på lördagen där :) Med pappa vet jag inte hur det blir, men får väl i värsta fall fira honom lite när man kommer hem till jul där sen han fyller ju år dan före lucia (12 dec) så de e int så långt emellan :) Men ändå.. int så kul att missa.

Men det värsta e nog att jag är här när jag fyller 20... Inge kul :/ vill ju ha folk runt om mig som firar mig på den dagen :) Att fylla 20 e ett viktigt steg i livet tycker ja :) Men de e la som de e. Knäppgöken funderade på iaf om han skulle ta sig hit till dess :)

Men nu e de som de e...


Utsikt från mitt fönster :)

Idag har jag iaf haft min först dag på cancer research charity shop, där jag har börjat jobba lite grann i veckorna som volontär och hjälper till lite. Faktiskt intressant och skönt att komma hemifrån lite. Blir ju bara några timmar åt gången å ca 2 ggr i veckan, så det är helt okej :) Kul är det och man träffar en massa goa tanter som har mycket att berätta och hon som är föreståndare där e int så dum heller :) Skönt att träffa lite folk, men blir nog bättre när man kommit in lite i rutinerna där å :) Känns bra att göra någe bra :) Gör ju inte så mkt på dagarna ändå så :P Spec int då de int e fint väder.

Annars leker livet vidare :)


Livet e underbart, å goa tanter e alltid kul :)

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: