ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

I jakten på en papagoja :)

HEJ

Idag har det varit för den mesta delen fint väder här i lilla Sheen och jag begav mig till Richmond Park :)


Jepp fint väder var det alltid :)

Denna gång var jag i jakt för att hitta på den mytomsbundna papegojan som ska finnas där i träden :P Eller nja, mytomsbundna å mytomsbundna vet jag inte med Knäppgöken hade sett dem när han hade vandrat där ute sj när jag hade jobbat, när han var här på besök. Å jag hade inte tidigare sett dem och han sa att jag var tvungen att se dem innan jag åkte hem. Å jag då så pliktrogen begav mig ut för att leta upp dem små rackarna, då detta var det sista tillfället jag hade innan jag far hem imorn. Så jag slängde mig ut bland träden och började genomsökningen.


Här jag gick jag på vägen och kollade i träden :)


Kollade här...


Å här... Å på lite ställen till :P

Jag tror att jag genomsökte de flesta, innan jag insåg...  

Inga papegojor? :/

Såg dock en fin liten varingsskylt som gjorde att man inte heller blev så sugen på att springa runt för mkt i gräset och bland "skogen" (träden) och kolla efter papegojor :P Denna:


Giftiga fjärilslarver, finns inge bättre än de :P

Så jag gick vidare kollade lite till, gav upp, men sedan såg jag en papegoja flyga ut i från dessa träd:



Men då de va en massa gräs å skit å så orkade jag inte vandra ut dit, så satte mig ned och läste en stund, planerade att gå hem. Men var tvungen att ta ett sista kort på ett träd nära dammen som va så fint, spec nu när de var folktomt :)


Detta träd var jag bara tvungen att ta ett kort på :)

När jag stod där så hörde något, kollade upp i trädet som var nästan precis bredvid, va tror ni jag såg?

En papegoja :)

Eller en och en de var flera och jag försökte att ta lite bra kort, men de var gröna precis som trädet och smälte in relativt bra vilket gjorde det svårare för mig, men jag fick en väldigt bra bild iaf :) Och jag e nöjd över att iaf ha sett dem en gång innan jag far hem :)


Den bästa bilden jag fick av en av dem, inte världsbäst kanske, men glad att jag fick se en papegoja iaf innan jag åkte hem :)


Livet e underbart, spec me lite papegojor mitt i smeten :P

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: