ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Genomgång av helgen :)

HEJ

Ja i fredags var man på dagen på IKEA i wembley. Å det såg typ precis ut som ikea hemma å de hade saker som det finns hemma. Så det var faktiskt lite kul att åka dit. Men saken e de att wembley ligger en bit härifrån ch det tar ca 1 h att ta sig dit. Men det var det värt det för denna gång, men inget ställe man kommer att åka till ofta direkt :P Var där med 3 andra aupairer och vi gick runt och kollade lite och sedan såklart åt vi där :P Men då jag inte tycker om köttbullar så bidde de fisk ist :P Sedan köpte man ju också en påse Alhgrens (mums) å sen en påse med knäckis (också mums) :P


 
På kvällen så åkte jag till hyde park där jag mötte upp med 2 av de aupairer jag hade varit med under dagen. Vi åt lite sedan blev det utgång. Först till något ställe som jag inte kommer ihåg vad det hette, men vi var inte där alls typ, va inget ställe för oss. Sedan gick vi till Zoo bar på leicester sq. Men saken va det att vi inte hann vara där inne så länge, då för vi skulle ut å möta upp en annan aupair där utanför och vi frågade vakten om de var okje om vi gick ut och det var okej, men sen när vi skulle in så kom en av oss inte in igen och vi var tvungna att gå därifrån. Så det blev en pizzaslize och lite prat, sedan hemgång. Kom väl hem runt 3 på natten tror ja. Men Leicester sq ligger en bit bort från där jag bor. Men det var min fredag det :)


Det var en hel del poliser där vid parken, kunde kanske bero på att det var en konsert som höll på där inne å, dessutom e de en hel del personer ute på en fredag kväll :) Bra musik iaf på konserten, man kunde ju höra utifrån ;)


På lördagen så blev det att jag åkte iväg till Hampstead heath (en park) och kollade på "sweden on stadge". Man firade att sverige hade tagit över ordförande positionen i EU typ. Å det var artister som miss li och Benny andersson (från abba) och med sig hade benny; Tommy Körberg och Helen Sjöholm :) De två å miss li var bäst :) tycker iaf ja, Benny var lite tråkig, inga abba låtar utan bara gammal folkdanslåtar å sånt skit va de typ. Jag var där med samma gäng jag hade varit ute med dagen innan :) Men det som sagt helt okej där. Dock va de lite drygt när jag skulle ta mig hem... När jag väl hade tagit mig till hammersmith från där jag var, så kom inte bussen. Å det var en ganska lång bit hem, så jag visste inte vad jag skulle göra. Men tillslut hittade jag en anna buss som gick till mortlake, vilket inte var långt därifrån.. Men ändå från parken och hem tog det 3 h! Jävligt drygt. Så kom hem runt halv 1 typ.


Först var det miss li (var några innan henne, men jag kom inte dit innan henne :P)


Sen någon acapella grupp från England, de var ganska tråkiga.. Vissa sjöng falskt å tyckte ja.


Men det som gjorde dem lite bättre var denna killen, som beatboxade. Han var gäst med dem denna dag och han var skitbra liksom, så han gjorde det mkt bättre. Ni skulle ha varit dör och hört honom :)


Sen kom BENNY :P Å höll typ på i 2 ½ h :P


Med sig hade han då Tommy Körberg (som fyllde år tror ja? :P) Å sen den sjönsjungande Helen Sjöholm, hon har en sån otrolig röst :) Å hon sjöng du e min man på eng å ;)
 
Nu idag (söndag) har jag inte gjort så mkt... Typ sovit bort halva dan och sedan begett mig till richmond park där jag åt sushi :) Mums ;) Å tog det allmänt lugnt och läste ut min bok :) Kom sedan hem igen vid ungefär halv 9 (min tid) å sen så har jag bara varit här hemma och tagit det lugnt. Känner dock mig väldigt seg idag och att jag har lite huvudvärk.. Hoppas att det blir bättre snart.

Dessutom så var det inte så kul idag. Den yngsta ungen fyllde typ år i fredags och de hade kalas för honom idag. Så det första jag möts av när jag hade kommit halvvägs ned till nedre våningen var det äldsta barnet som när jag sa hej, sa att jag inte skulle komma ner så det hade kalas... Det sårade lite tycker ja.. Eftersom jag bor här och ska inte bli behandlad så. Men jag orkade inte med utan smög ut genom dörren och gic till parken ist. Men det var dåligt av honom, man känner sig inte direkt välkommen då. Men men.. Man fick ju iaf lite stöd från min knäppgök <3 tur att du finns där :)


Tur att man har parken :) Den e som ett andra hem :)


Livet e underbart, när man känner sig välkommen, vilket jag inte gör just nu.

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: