ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Pepparkaksbak :)

HEJ

Idag bidde det pepparkaksbak hemma hos mamma min :) Hon hade gjort iordning en stor sats med pepparkaksdeg några dagar sen (den ska nämligen ligga och dra sig några dar om man gör egen deg). Så va där hemma och fixade med dem :) Å de luktade pepparkakor i hela huset ^^ Sprang runt där och lyssnade på bryan adams musik och bakade pepparkakor i all min prakt :) De va skoj de, men fan va degen va svår att kavla ut ibland :P hade en tendens att fastna på kaveln :) sen ville vissa pepparkakor inte släppa taget om bänken heller :P Så blev vissa som pepparkakor som behövde 2 eller fler försök på sig för att läggas på plåten hela :) Men allt som allt bidde de väldigt bra pepparkakor och väldigt goda å :) Många bidde de också, blev några burkar allt som allt när de var klart :) Kan smaska på dem väldigt länge :)




Lite snö kom det idag också :) Fick en väldigt julstämmning när man bakade pepparkakorna då det började snöa samtidigt. Väldigt mysigt :)


Lite snö ligger på marken :)


Annars idag har det blivit innebandyträning nu på kvällen, hela träningen handlade typ om teknik, vilket som behövs tycker jag. Man kan aldrig få för bra teknik :) Å sen har jag också slagit in pappas presenter till imorn då han fyller år :) Blev väldigt fint inslagna om jag får be :) me de resurser jag hade iaf :P haha. Fan pappret jag skulle slå in dem i var helt nytt å jag tänkte la att de skulle räka hur bra som helst.. Men de kan inte har varit mer än 3 m långt. Räckte nästan inte, fick pussla ihop lite i slutet för att det skulle funka :)


Se så fina de blev :)

Men de var allt för mig idag :)

HEJ DÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: