ULLA KARLSSON

The things that make me different are the things that make me!

Lite tankar :)

HEJ

Usch va lat man kan känna sig ibland, iaf jag. Vaknade kl 12 imorse och igår vaknade jag 1. Nåja, de gäller la att passa på nu medans man kan :P Snart bidde de åter att gå upp tidiga mornar :)

För att komma vidare till vad man har gjort idag då. Jo.. nja.. eller.. jo.. nja.. har typ.. nog... inte alls gjort så mkt :P Har inte sökt någe jobb, även då jag lovade mig sj att jag skulle. Så det gick ju inte enligt planerna. Men får ta nya tag imorn. Men de känns bara så värdelöst att söka jobb när man aldrig får varken jobb eller ens svar från ställerna. De e inte direkt att man blir motiverad, så de bidde nog att man blir fast i ett stort studielån sen när skolan e klar. Usch usch usch, men inte så mkt att göra åt, hellre ta lån och överleva vardagen iaf, än att känna sig hur fattig som helst å inte ha tid att plugga ordentligt för att man måste jobba. Vill ju helst kunna lägga så mkt energi som möjligt på studierna. Men de e ett problem för framtiden :)

Annars idag har det la inte blivit av me så mkt. Har hjälp Jenny med matte C, då hon har nationella imorn. Inte för att jag alltid e till så stor hjälp, har glömt över hälften av de där sakerna redan. Inget man vill direkt minnas. A och B kursen var enklare. Roligare på den tiden då man inte ens visste om att ordet derivata existerade :P Haha. Matte C handlar typ bara om derivata. En liten hemsk grej där man ska få ut lutningen i en viss punkt, typ så kan man säga för att förenkla skiten :P Visst att jag kan tycka att matte e kul ibalnd, men de e när man fattar och när man tycker de e logiskt. De e en sån massa krångel bara tycker ja :P Räcker de int me + - * och / ??? :)

Har också idag hittat 2 böcker till studierna som båda ska hämtas upp i uppsala imorn :) Anatomisk bildordbok 200 :- och Essentials of nursing research 140:- ... usch känner mig fattig, fattig, fattig :/ Men en sak som e positiv när det gäller studierna å så i nuläget e att jag nu iaf har hittat lite fakta om när utbildningen startar när man ska skriva in sig å såna grejer, hur kurserna ligger upplagda under terminen å så :) Vilket e bra för då kan jag ju planera lite bättre :)





Men höjdpunkten på dagen var nog nästan helt sjäälvklart träningen ikväll :) Älskar att träna, fyfan va härligt de e. Även fast vi har fys och det är jobbigt, så är det härligt. Å nu när man har bra springskor så känns det ännu bättre att springa ute på torsdagarna. Jag gillar när det är jobbigt man känner sig väldigt duktigt efter ett sånt pass, känner att man blir bättre och bättre :) Å de e skojigt de.

En sak som är dock negativ med träningarna är att det inte dyker upp så många.. varken på torsdagar då vi har ute eller på fredagar då vi har inne i hallen. Å de e tråkigt. Tycker att man kan offra några timmar på träningen om man inte har någe annat för sig. Iaf att man kommer ner antingen på torsdags eller fredags träningen. 2ggr i veckan borde man vara med, spec om man vill vara med och spela match. Men visst såklart att det finns undantag. Jobbar man eller har en massa plugga eller bor väldigt långt bort, kan jag acceptera det. Men tex att inte komma för att man ska på "fest" eller att man ska ut varje fredag och skiter i träningen därför, de tycker jag e jävligt dålig stil. Träningen på fredagen ligger så jävla bra till att om man vill ut å festa sen efter så visst gör det, men kom fan på träningen först.

En annan sak som jag blir lite irriterad på är att folk klagar så mkt i laget. Tex så e de mkt klagan på våra tränare. Visst ibland har man rätt att klaga, men man kan inte skylla allt på dem tillslut. Jag tycker de gör ett bra jobb och det offrar faktiskt mkt av sin fritid för att komma ner och träna oss på kvällarna, å de finns där under matcherna. Men de e fan inte mer än människor, visst ibalnd tar de fel beslut, men give them a fucking break. De gör sitt bästa och om man vill att något ska ändras så får man väl ta upp de med dem. Jag förstår att de kan bli problem ibland då de e unga, men man kan inte förvänta sig hela världen av dem. Jag tycker iaf att de gör att bra jobb :)


Men de va la mina tankar för dagen :)

HEJ DÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: